Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag har bestämt mig för att göra en tecknad film med penna och papper. Förut har jag bara använt mig av post-its lappar. Nu vill jag göra lite mer avancerade grejer och min fråga är hur ska jag gå till väga?

Mängden "handarbete" kvittar egentligen, viktigaste är att det blir snyggt. Jag funderar på om man skulle köpa en bunt med vita A4-papper att rita på men jag vill helst slippa slösa så mycket på träd.

Hur brukar man göra?

Postad
var köper man? kostar det mycket?

jag testade suddbara pennor och ett kraftigt papper, tog typ två timmar att få en gubbe att gå och sätta sig vid slutet av pappret, men det blev bra, gav upp på grund av hur lång tid det tog dock...

• 1 månad senare...
Postad

Jag tror att det är vanligare än du tror. För att inte tala om leranimation som är med i var ochvarannan kort och reklmafilm på discovery/animalplanet MTV.. Klassik animation rockar fett, kombinerat med måttligt användande av digitalaeffekter är det oslagbart. "The pen i mightier than the laptop" eller vad vad säger dom...

Postad
"The pen i mightier than the laptop" eller vad vad säger dom...

nog miss på citat :P men det är som du säger. Det görs fortfarande tecknade filmer och så trots att de finns datorer..älskar dock då man blandar 3d med ateckande såsom i anime som verkar lite vanligt.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...