artmade Postad 19 oktober 2008 Postad 19 oktober 2008 Hej, jag skulle vilja veta hur jag blurar ett aniskte i after effect. och hur man gör för att blura ansiktet medans personen rör sig. 0 Citera
mintarn Postad 20 oktober 2008 Postad 20 oktober 2008 Principen bakom http://www.videocopilot.net/tutorials/demon_face_warp/ borde funka, men jag tycker nog det skulle vara lättare och bara göra ett "adjustment layer" sen lägga på någon blur effect, maska ut ansikten och bara keyframe'a masken till att följa ansiktet. 0 Citera
jimboyummin Postad 20 oktober 2008 Postad 20 oktober 2008 men jag tycker nog det skulle vara lättare och bara göra ett "adjustment layer" sen lägga på någon blur effect, maska ut ansikten och bara keyframe'a masken till att följa ansiktet. Jepp! 0 Citera
Dark_tree Postad 20 oktober 2008 Postad 20 oktober 2008 eller så motion trackar man ansiktet ihop med ett lager som har en motion blur på 0 Citera
Nicke_92 Postad 21 oktober 2008 Postad 21 oktober 2008 eller så motion trackar man ansiktet ihop med ett lager som har en motion blur på motion track lär väl vara enklare? efter vad jag kan om videoredigering, eftersom man brukar väl tracka frame-by-frame när man maskar...right? i vegas iallafall om jag minns rätt... 0 Citera
VipeR Postad 21 oktober 2008 Postad 21 oktober 2008 Motion track är enklare om det inte är för snabba rörelser. Har själv haft problem med motion track när punkterna flyger över hela bilden. Så om ansiktet skulle röra sig för snabbt, kan du själv bara gå in och ändra mask formen manuellt. 0 Citera
Jompe34 Postad 28 oktober 2008 Postad 28 oktober 2008 Simpelt :P (Har ingen aning om hur pass duktig du är i After Effects så jag skriver så utförligt jag kan) Börja med att öppna upp Motion Tracker rutan vilket du gör via Window > Tracker Controls. Sen sätter du ut Track Points där du vill tracka klippet, sen ser du en text där de står "Analyze" och brevid den ska de finnas en "Play" knapp, Tryck där och vänta tills klippet är trackat. Sen gör du ett nytt Null Objekt via Layer > New > Null Objekt. Sen tillbaka i Tracker Controlen så trycker du på "Edit Target" och väljer Null Objektet. Efter de trycker du på Apply och sen Ok. Nu är klippet Trackat. ;) Nu gör du ett nytt Adjustment Layer och gör en mask där du vill att de ska va blurrat. När de är klart så trycker du på Effect > Blur & Sharpen > Fast Blur, Nu blurrar du så mycket du vill och när de är klart så Parentar du Adjustment Layeret till Null Objektet, KLART! :D Motion Blur som många ger tips om här är dock inte samma sak, när du använder Motion Blur så blir bara rörelserna mindre skarpa (blurrade) men du kan inte blurra ett speciellt område med Motion blur och jag vet inte direkt vad du är ute efter men ska du blurra ett speciellt område/person/objekt så använder du min teknik ovan, ska du göra en rörelse oskarp så ska du Motion Blurra. Lycka till. =) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.