Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej!

Vilken av dessa kameror skulle ni välja för en musikvideofilmning? Panasonic AG-HVX200 eller Sony HDV-Z1P?

- Har tänkt filma i antingen 720p eller 1020i. Vad tycker ni? Kommer att ha slowmotion (ned 80-90%) i vissa scener. 720p är bäst för slowmotion men 1020i är bäst om jag ska mixa med bilden i redigeringen vilket jag tänkt göra.

- 24, 25 eller 50 fps?

- Är de dyra Hdv banden ett måste eller funkar det bra med vanliga DV band?

Postad

Har inte testat Z1:an, har hört att den ska vara bra. Men om du ska ha slowmotion är hvxen guld värd då den spelar in i variabel frame rate, tror inte sonyn gör det ( rätta mig om jag har fel ). HVXen spelar även in i dvcpro hd som inte alls är lika komprimerat som hdv. Spelar även in 4:2:2.

Men det är klart, det blir ju billigare med z1:an. Allting handlar ju om hur mycket du är villig att betala.

Postad

- Har tänkt filma i antingen 720p eller 1020i. Vad tycker ni? Kommer att ha slowmotion (ned 80-90%) i vissa scener. 720p är bäst för slowmotion men 1020i är bäst om jag ska mixa med bilden i redigeringen vilket jag tänkt göra.

Ta en öl, sätt dig framför TV:n och droppa videoteknik.

Postad
Har inte testat Z1:an, har hört att den ska vara bra. Men om du ska ha slowmotion är hvxen guld värd då den spelar in i variabel frame rate, tror inte sonyn gör det ( rätta mig om jag har fel ). HVXen spelar även in i dvcpro hd som inte alls är lika komprimerat som hdv. Spelar även in 4:2:2.

.

i HDV-Tape segment är det endast JVC´s Pro HD 720p serie som hanterar VFR, dvs 50p över 720 aktiva vertikala linjer.

Z1 håller strikt och endast till HDV1080i tape standarden vid 50/60i, 25F/24F över 1080 aktiva vertikala linjer.

Sony´s instegssvar på VFR ligger i XDCAM EX stadiet, vilket är SxS baserat. Topp segment VFR däröver är: (Panasonic) VariCam DVCPRO HD kontra (Sony) CineAlta HDCAM,

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...