Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Skulle uppskatta om nån ville hjälpa mig med att plocka ihop en dator, från ex. komplett, för användning av filmredigering i HD. Budgeten är begränsad och kan väl tänka mig att lägga max 7000:-.

http://www.komplett.se/k/config.aspx?ConfigSystemId=10173

Tack så ödmjukt i förhand!

Vad for HD? HDV eller DvcPro-HD?

Processorn ar for klen och du har for lite ramminne, kor en billig Quad-prolle, och billigt 4 gig minne. Skaffa en extra harddisk for media om du inte klipper HDV. Byt ut grafikkortet mot nagot billigare.

Postad
Vad for HD? HDV eller DvcPro-HD?

Processorn ar for klen och du har for lite ramminne, kor en billig Quad-prolle, och billigt 4 gig minne. Skaffa en extra harddisk for media om du inte klipper HDV. Byt ut grafikkortet mot nagot billigare.

Jepp de borde du kunna få till samma pris!

Kör PC2 minnen, de är billigare @ prestanda en PC3 minnerna.. Såg att de fanns 4 gb pc 6200 för 650kr vilket är riktigt prisvärt... funderar själv på 8 gb sånt ;D

Sedan en quad prolle

Postad

Det är skillnad på HD och HD.

P2 (DVCPro HD): Ganska enkelt att spela upp.

HDV: Relativt trögt att spela upp.

AVCHD: Väldigt trögt att spela upp.

Ska du jobba i Adobes mjukvaror, byt upp dig till en Quad-propp - ex Intel Core 2 Quad Q6600 för en femhundring extra.

/Max

• 3 veckor senare...
Postad

Säger som max. uppdatera dig till en Quad 6600. Ska jag göra i veckan. den dualcore som du valde är rätt gamal. om det ska va dualcore är det 7000/8000 serien.

Sen vettefan med grafikortet men kanske funkar.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...