Listenalice Postad 20 september 2008 Postad 20 september 2008 Hej där! Vi är två tjejer på 17 år från Göteborg. Vi läser inriktningen Rörlig bild på ett mediagymnasium och brinner för film på alla möjliga sätt. Skulle gärna vilja höra era åsikter och eran kritik på våran första film: Misstaget. Tyvärr har vi ännu ingen hemsida så vi laddar upp alla filmer på Youtube där kvalitén inte är mycket att jubla för men ni kanske kan uppskatta den ändå. Vi filmar med HDV Kamera och klipper våra filmer i Final Cut Pro. http://img87.imageshack.us/img87/5191/filmenxc3.th.jpg Kolla in den här: //Listen Alice! Productions 0 Citera
Mega99 Postad 20 september 2008 Postad 20 september 2008 - Bättre kvalité. Jag tyckte den var ganska bra gjord faktiskt. Lite otydliga ansiktsuttryck (Skulle gärna sett kameran lite närmare folks ansikten så man riktigt uppfattar känslan i uttrycken då det inte finns något DOF). Musiken funkar men skulle gärna sett något som var lite noggrannare utvalt. Keep up the good work. 0 Citera
Listenalice Postad 20 september 2008 Författare Postad 20 september 2008 Tack så mycket! =) Vi ska försöka ha fler närbilder i vår nästa film så att man, som du säger, kan se ansiktsuttrycken lite närmare. När det gäller musiken så haha, mjo kanske inte så kreativt val men vi fastnade för den och så blev det bara så. Uppskattar din kritik! //LA 0 Citera
JRvideo Postad 21 september 2008 Postad 21 september 2008 Jag vet att det är svårt men försök att använda musik som har med saken att göra. När ni ändå lånat musik så hade nog, han ser ut som en karl, har talang som en karl, varit bättre humor i. Hipp hopp musiken är för allvarlig. Om du hade visat en snygg rumpa, bling bling fälgar eller skjutit någon på slutet så hade den musiken kanske funkat. Roligt grej med brallorna, den var jag inte med på :-) 0 Citera
Mega99 Postad 21 september 2008 Postad 21 september 2008 Jag vet att det är svårt men försök att använda musik som har med saken att göra. När ni ändå lånat musik så hade nog, han ser ut som en karl, har talang som en karl, varit bättre humor i. Hipp hopp musiken är för allvarlig. Om du hade visat en snygg rumpa, bling bling fälgar eller skjutit någon på slutet så hade den musiken kanske funkat. Håller inte alls med, men musiken borde varit mer allmän, så tittaren kan känna igen sig i det. 0 Citera
JRvideo Postad 21 september 2008 Postad 21 september 2008 Håller inte alls med, men musiken borde varit mer allmän, så tittaren kan känna igen sig i det. Allmän hur då? Exempel? 0 Citera
Mega99 Postad 21 september 2008 Postad 21 september 2008 Allmän hur då? Exempel? Allmän som i något de flesta hört, eller vill du att jag ska posta beskrivande bilder till det också? Filmen är riktad mot en viss åldersgrupp men valet av låt begränsade det till en grupp inom gruppen. Som låt skulle man kunna ha något som hörts på reklam, sjungits på något tv program eller helt enkelt uppmärksammats inom musikvärlden så även den minst musikintresserade personen känner igen sig. Låten ska vara något som en majoritet av publiken hört förut och kan därigenom sätta sig in i personen i filmen och *tada* ta del av känslorna, som i detta fallet är pinsamhet. Mitt påpekande av musiken var dock ingenting märkvärdigt då resten av filmen var i stort sätt felfritt. Att musiken kunde valts mer noggrant - Tror jag ingen egentligen bryr sig om. Musiken funkade! Precis som peppar i ketchup funkar då ingen spyr av det, de flesta har inget större emot det, och en del gillar det faktiskt (Precis som en del faktiskt känner igen musiken). 0 Citera
JRvideo Postad 21 september 2008 Postad 21 september 2008 Allmän som i något de flesta hört, eller vill du att jag ska posta beskrivande bilder till det också? Filmen är riktad mot en viss åldersgrupp men valet av låt begränsade det till en grupp inom gruppen. Som låt skulle man kunna ha något som hörts på reklam, sjungits på något tv program eller helt enkelt uppmärksammats inom musikvärlden så även den minst musikintresserade personen känner igen sig. Låten ska vara något som en majoritet av publiken hört förut och kan därigenom sätta sig in i personen i filmen och *tada* ta del av känslorna, som i detta fallet är pinsamhet. Mitt påpekande av musiken var dock ingenting märkvärdigt då resten av filmen var i stort sätt felfritt. Att musiken kunde valts mer noggrant - Tror jag ingen egentligen bryr sig om. Musiken funkade! Precis som peppar i ketchup funkar då ingen spyr av det, de flesta har inget större emot det, och en del gillar det faktiskt (Precis som en del faktiskt känner igen musiken). Ja tack lite bild exempel på hur du menar skulle nog göra att jag förstod bättre 0 Citera
Listenalice Postad 21 september 2008 Författare Postad 21 september 2008 Jättekul att höra era åsikter om filmen! Vi tar verkligen åt oss allt ni säger så vi i framtiden kan bli ännu bättre. Samtidigt så kan man ju inte tillfredställa alla =) 0 Citera
JRvideo Postad 21 september 2008 Postad 21 september 2008 Jättekul att höra era åsikter om filmen! Vi tar verkligen åt oss allt ni säger så vi i framtiden kan bli ännu bättre. Samtidigt så kan man ju inte tillfredställa alla =) Nej, men meningen att posta och diskutera här är för att få input och åsikter. Verkligheten är hårdare... 0 Citera
Mega99 Postad 21 september 2008 Postad 21 september 2008 Nej, men meningen att posta och diskutera här är för att få input och åsikter. Verkligheten är hårdare... Jag vet inte om dig men jag är då ganska verklig. En kommentar 'här inne' är nog lika mycket 'verklig' som en kommentar 'där ute' :) Bra att ni tar åt er kritiken, trots att det inte var så mycket att kritisera :P 0 Citera
JRvideo Postad 21 september 2008 Postad 21 september 2008 Jag vet inte om dig men jag är då ganska verklig. En kommentar 'här inne' är nog lika mycket 'verklig' som en kommentar 'där ute' :) Bra att ni tar åt er kritiken, trots att det inte var så mycket att kritisera :P Du kan väl börja med att svara på mitt svar på ditt tal. Istället för att kommentera det jag kommenterar till trådskaparen. Jag har aldrig sagt att du eller någon annan på detta forum inte är verklig! Skillnaden mellan här och där är att här är man bland likasinnade som kan hjälpa, tipsa, och uppmuntra. Att någon som inte kan något om ex foto tycker att mitt foto är bra, då är det jättekul för jag tycker själv inte om mitt foto. Men om någon som är bättre än mig på foto tycker att mitt foto är bra, då är det ännu "bättre/roligare". Det fungerar såklart åt andra håller med. Här inne kan man diskutera och förklara, försök gör det med en verklig publik. Här inne får man vara amatör våga prova saker och se sig om. Man visar inte ett rep för en vanlig publik. Nu vill jag att du med bilder berättar mer om allmän musik så att jag förstår. Som du lovade i första inlägget. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.