Tobbger Posted September 16, 2004 Posted September 16, 2004 Jag satt lite nu och mixtrade ihop ett eget Super 8-filter i Final Cut Pro 3. Jag vet inte om jag fick till det jättebra eftersom att jag bara sett väldigt lite Super 8-material och gjorde efter det jag kom ihåg. Det är inget filter du laddar ner och installerar utan jag kan posta värderna här och en lite snutt på hur det ser ut. Kritisera gärna och säg om det är likt eller ej! ;) Jag använde mej av RGB Balance, Color Corrector (inte 3-way), Strobe och Gaussian Blur. Jag har en riktigt svag processor på Macen så renderingstiden var mittemellan. Dock snabbare än vad jag trodde att det skulle ta. Här kommer värderna. RGB Balance Reds Highlights: 255 Midtones: 100 Blacks: 0 Greens Highlights: 226 Midtones: 138 Blacks: 0 Blues Highlights: 250 Midtones: 100 Blacks: 0 Gaussian Blur Channel: Alpha+RGB Radius: 2 Strobe Strobe duration: 1.5 http://gerhard.freeserverhost.com/colour.jpg Colour Corrector Resultatet (.mov) 0 Quote
vilcans Posted September 16, 2004 Posted September 16, 2004 Coolt. Testa också Channel Blur (eller vad den heter) och lägg olika mycket blur på olika kanaler. Det har jag märkt ger en super 8-känsla. Det lär till och med vara korrekt att Super 8 (eller all film för den delen) har olika skärpa för olika färger eftersom färgerna ligger i olika lager som ligger på lite olika avstånd från objektivet så blir det olika skärpa på olika lager, om du fattar vad jag menar. Testa! 0 Quote
Super-åttan Posted September 16, 2004 Posted September 16, 2004 Jag tycker inte att du lyckades med färgåtergivningen. Jag arbetar med just super8-film och gör det för färgernas skull. Om man vet vad man gör så är färgerna på riktig film att föredra. Varför så skakig bild? Det har ju inget med super8-film heller att göra. 0 Quote
sadulet Posted September 16, 2004 Posted September 16, 2004 superråttan, thats a terrible thing to say 0 Quote
Tobbger Posted September 16, 2004 Author Posted September 16, 2004 Den skakiga bilden hade inget med Super8-looken att göra. Ska försöka fixar lite av det som ni sa. Men berätta lite mer om färgerna. Länka till en Super8-film, det skulle vara guld värt! 0 Quote
spawnjack Posted September 22, 2004 Posted September 22, 2004 Jag måste säga att jag är riktigt imponerad! Det är möjligt att färgerna inte riktigt stämmer med riktig S-8, men för en vanlig lekman (som jag:)) så ser det riktigt verkligt ut! 0 Quote
Recommended Posts