Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Kanske lägga ner sig lite mer på trailern?

Jag kanske är trög, men jag fattar inte riktigt vad du menar?

För dålig kvalité eller? För när jag kollar från min dator ser det OK ut. Knappast speciellt bra, men man ser ju iaf... eller?

Postad

Dessutom behöver inte heller trailern vara kass trots att filmen kanske är kass..

Trailerskapande är ett projekt och ett fenomen i sig, där man har chans att lyfta det "bra" och sopa undan det "sämre". Ni borde kanske inte visat så mycket bilder med inspelat ljud och dialog, för skådespeleriet är inget vidare... Katten tyckte jag dock var förbannat duktig! Håller med de ovanstående ang foto också, och ert problem ligger mycket i ljussättning och bildkomposition som ni borde jobbat betydligt mycket mer med, speciellt eftersom det verkar vara lite skräcktema över er film och då är ljus A och O!

Hur som helst, jag skulle säga med trailern: Stryk all dialog, skippa klyschorna i textremsorna, lyft endast upp de vessentliga och bra bitarna, korta ner trailern till kanske 30 sek och få upp ett bättre tempo! Då tror jag att ni har en större chans att få folk att öppna ögonen för filmen lite mer än vad den gör nu.

Men keep up the creative work!

Postad

tack. skönt med lite konstruktiv kritik istället för folk som bara sågar längs med fotknölarna.

tanken med filmen var ju knappast att den skulle bli superbra och typ gå och vinna en oscar eller nåt.

den dåliga bildkvalitén är jag medveten om, men har man ingen bra utrustning och ändå vill filma så får man ta vad man har. i det här fallet en kass kamera.

de dåliga skådespelartalangerna och klyschorna är i och för sig där för att de ska vara det. tanken var att göra en b-film (i det här fallet hamnade det nog snarare på e eller f film, om man kan kalla det så, vilket jag ÄR medveten om.) men jag uppskattar den KONSTRUKTIVA kritiken, så tack!

ni som inte verkar veta vad konstruktiv kritik är, slå upp det och uttala er sen. eller håll käften. att bara säga att allt är dåligt känns lite onödigt kan jag tycka.

Postad
tack. skönt med lite konstruktiv kritik istället för folk som bara sågar längs med fotknölarna.

tanken med filmen var ju knappast att den skulle bli superbra och typ gå och vinna en oscar eller nåt.

den dåliga bildkvalitén är jag medveten om, men har man ingen bra utrustning och ändå vill filma så får man ta vad man har. i det här fallet en kass kamera.

de dåliga skådespelartalangerna och klyschorna är i och för sig där för att de ska vara det. tanken var att göra en b-film (i det här fallet hamnade det nog snarare på e eller f film, om man kan kalla det så, vilket jag ÄR medveten om.) men jag uppskattar den KONSTRUKTIVA kritiken, så tack!

ni som inte verkar veta vad konstruktiv kritik är, slå upp det och uttala er sen. eller håll käften. att bara säga att allt är dåligt känns lite onödigt kan jag tycka.

Jag kände mig väldigt träffad där, men gav faktiskt konstruktiv kritik ;) Jag tvivlar på att det dåliga skådespelet och klyschorna var menade (Löjligt att skylla på sånt), och videokvalitén spelar ingen roll alls.

Grejen är att du behöver lägga mer tid på själva arbetet. Ett ordentligt manus, ljussättning, kameraplacering, skådespel och post production.

Kom ihåg att

"Du gör inte en film för dig själv - Du gör en film åt publiken".

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...