Uppsala BildTeknik Postad 7 september 2008 Postad 7 september 2008 Att det är inne med Super 8 till musikvideos är ett faktum. Petters senaste musikvideo är filmad med Super 8, med temat "-70 tals grillfest". Man får roliga flashbacks från rekvisitan, någon som kommer ihåg de där Felix ketchupflaskorna kanske? :) Eller betyder det bara att man är gammal? I mina perfektionistögon har de tyvärr "förstört" färgerna lite väl mycket... men det ger helt klart känslan/intrycket av en väldigt gammal film (vilket såklart är tanken). Den är filmad med 100D en gråmulen dag, bitvis i duggregn (om jag inte minns helt fel). http://www.goddamnit.se/petter/?p=2106 0 Citera
Team_fagott Postad 8 september 2008 Postad 8 september 2008 Inte ens super-8 kan få Petter het. 0 Citera
Uppsala BildTeknik Postad 8 september 2008 Författare Postad 8 september 2008 Musiksmaken är ju som baken, nämligen delad. ;) Att Petter är en känd och etablerad artist kan man inte förneka, och videon är kul med sitt -70 tals tema. Det tycker jag är en "het" kombination, men musiken som sådan behöver/kan såklart inte falla alla på läppen. Det finns många musikvideos som jag har scannat där musiken inte alls är i min smak, men trots det är de alla lika kul att jobba med. :) 0 Citera
Dario Postad 8 september 2008 Postad 8 september 2008 Kul! Är det du som har scannat den Kent? Att färgerna ser lite "matta" eller urvattnade ut, är det något de har ordnat i post produktionen? Eller är det pga det mulna vädret kanske? Jag har för mig att E100D brukar leverera riktigt sköna pastellfärger. 0 Citera
Uppsala BildTeknik Postad 8 september 2008 Författare Postad 8 september 2008 Kul! Är det du som har scannat den Kent? Japp. Att färgerna ser lite "matta" eller urvattnade ut, är det något de har ordnat i post produktionen? Ja, det har de gjort. Eller är det pga det mulna vädret kanske? Jag har för mig att E100D brukar leverera riktigt sköna pastellfärger. Det var snudd på underexponerat en del (pga vädret), och Petters vita tröja gjorde det inte lättare att trycka på med ljus (tröjan skulle ha blivit helt överexponerad). Färgerna var inte som de brukar med 100D (pga vädret), men de var inte såhär "gamla". Det har de filat på i post produktionen. En solig dag hade gett helt andra färger, men det kanske var tur i oturen att det var mulet? Så de fick sina matta färger menar jag. :) 0 Citera
Dario Postad 8 september 2008 Postad 8 september 2008 En solig dag hade gett helt andra färger, men det kanske var tur i oturen att det var mulet? Så de fick sina matta färger menar jag. :) Jo, de verkar ju varit ute efter detta :) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.