Dark_tree Postad 2 september 2008 Postad 2 september 2008 tja...Jag ska nu min sista år på högskola och vi ska ha en tematisk fördjupning.. Jag har valt att fördjupa mig i pre-composting inom produktion och jag ska delvis lära mig mer om AE och hörande program som är kopplade till det som Photoshop , Illustrator samt premiere och även lite final cut.. Frågan är nu om jag borde känna till andra program som är bra att kunna lära sig om som kan ge mer saker eller bättre effekter än t.ex. After effekts ger? eller allmönt om plugins som är bra att ha? 0 Citera
Tuttigodis Postad 2 september 2008 Postad 2 september 2008 om du ska använda green screen kan nog keylight till ae vara bra :P 0 Citera
jernby film Postad 2 september 2008 Postad 2 september 2008 After effects, photoshop och premiere går ju hand i hand med "språket" du väljer, d,v.s bild i bild. Motsatsen är ju 3D, som är en helt annan sak. Du behöver inga plug-ins som du säger. Lär dej after effects, kan du det tillräckligt krävs inga s.k. plug ins. /nils Lycka till? 0 Citera
megawatti Postad 3 september 2008 Postad 3 september 2008 Varför FC och ppro ? Räcker inte ett redigeringsprogram? Ae är ganska strait-forward i 2d, visst du kan göra en del 3d i de med.. Men yterst lätta saker. Ae, photoshop samt premiere är väldigt lätt att lära sig också. Tar inte mer en någon månadl, så mitt tips till dig är att förjupa dig i ett 3d program :-) Grymmt mycket roligare och lärorikare! 0 Citera
Dark_tree Postad 3 september 2008 Författare Postad 3 september 2008 har du förslag på såna jag kan lära mig om som är bra att kunna? 0 Citera
Dark_tree Postad 3 september 2008 Författare Postad 3 september 2008 skrev denna i fle tråd egentligen, men jag e på samma jakt fast då det gäller animation och grafik..jag har AE flash photoshop samt anime studio pro att jobba med...vet ni andra program som är bra att animera i? 0 Citera
Mega99 Postad 4 september 2008 Postad 4 september 2008 AE, FC och PPro är väldigt lika. Välj en, inte flera (ytterst onödigt). 3D är väldigt bra att kunna, inte bara när det gäller 3d figurer och sånt, utan även i kompositingområde. 0 Citera
megawatti Postad 4 september 2008 Postad 4 september 2008 Jag skulle rekomendera Maya, XSI eller houndini. Maya är de som dom större företagen använder, sitter själv i det. Ska komma en 2009's vertion nu om dryga månaden som ska ha löst en massa!. Tycker de är ett bra program som jag kom in i relativt snabbt.. Här är _lite_ av min profil, inte lagt upp allt jag gjort, eller mina stillbilder som jag renderat. Ska göra en ordenligt snart! http://vimeo.com/user243787/videos Arbetat med maya nu i kanske 6-7 månader, vilket betyder någon timme efter jobbet under den perioden.. Så ganska snabbt :) XSI är bättre för modelering just, riktigt bra på att rendera också. Houndini är bättre på just dynamiska saker, så som explosioner osv osv.. Kolla in deras hemsidor. Men tror att Maya eller XSI är bra val! 0 Citera
Nicke_92 Postad 5 september 2008 Postad 5 september 2008 skrev denna i fle tråd egentligen, men jag e på samma jakt fast då det gäller animation och grafik..jag har AE flash photoshop samt anime studio pro att jobba med...vet ni andra program som är bra att animera i? Adobe Flash? :) 0 Citera
Pace Postad 1 november 2008 Postad 1 november 2008 Slog ihop två av samma trådar av Dark_tree. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.