svartkomikern Postad 22 augusti 2008 Postad 22 augusti 2008 Söker en herrgård eller ett mindre slott i Stockholmstrakten att spela in några filmscener i ...gärna en/ett som brukar godkänna sådana aktiviteter! Det gå även bra med en större villa från 17 till sent 1800 tal. 0 Citera
Martin Öberg Postad 22 augusti 2008 Postad 22 augusti 2008 Söker en herrgård eller ett mindre slott i Stockholmstrakten att spela in några filmscener i ...gärna en/ett som brukar godkänna sådana aktiviteter! Du kan alltid prova Häringe slott, ligger i stockholms komun. Sök lite på google och kolla upp det. 0 Citera
Waryah Postad 18 april 2009 Postad 18 april 2009 Tja allihopa! Även jag letar efter herrgård/slott. Kan någon rekommendera annat ställe förutom Häringe slott som någon har redan filmat på som man vet det är möjligt att filma där. All svar är av stor betydelse då vi har inspelning om 1 vecka. 0 Citera
Max_H Postad 20 april 2009 Postad 20 april 2009 Kolla med Sturehov - kan ev fungera. http://sv.wikipedia.org/wiki/Sturehov Jag har filmat där för...hmm...länge sen (ca 10 år sen) men det ägs så vitt jag vet av Stockholms Stad vilket "möjligen" underlättar. Glöm inte att TRIPPELKOLLA med försäkringar eftersom det ofta finns väldigt dyra inredningar och konstverk i dessa slott/herrgårdar. Plus att elsystemen ofta suger fett. /Max 0 Citera
Waryah Postad 24 april 2009 Postad 24 april 2009 Tack max för tipset! ska kolla in hos de. Gärna tipsa fler ställen! 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.