Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Det här är min andra musikvideo i ordningen. Den är inspelad i juni och har varit klar i några veckor men jag har inte fått tummen ur att länka till den förrän nu.

Tyvärr är bild- och ljudkvaliteten inte så imponerande på den här versionen men den går ju iaf att titta på. Eftersom skivbolaget äger rättigheterna till videon tänker jag inte lägga ut någon egen version med bättre kvalitet.

Jag använde mig av en Panasonic AG DVX-100B och en j-a massa belysning. Tror det var 17 st spottar/studiolampor (ingen aning vad de kallas). Varmt som bävern var det iaf men speciellt vitt blev det inte förrän jag färgkorrigerat en hel del i FCP.

//Hmann

Postad

Yes, håller med föregående talare. Måste dock säga att du kunde ha passat klippningen till musiken något bättre. Låten har väldigt många kraftiga noter, tidpunkter då musiken "slår till" så att säga. Att klippa mellan scenerna på dessa tillfällen kan ge bättre timing med musiken. Vet förstås inte om du prövat det redan, det skulle givetvis ge snabbare och kortare klipp, vilket kanske inte är speciellt bra med tanke på att tempot redan funkar rätt bra ihop imo. Gillar upplägget rätt bra, det var schysst filmat.

Postad

Inte min typ av musik...... alls........

men.......

DJÄVLAR. Jag tyckte det var asbra! Jag har inte funderat så mycket på några detaljer, men jag tycker det är riktigt riktigt schysst liv i det här. Kul!!!!

Johan

Postad

Snyggt, men mer variation skulle inte skada.

Själv skulle jag gärna ha fler bilder på den 11-strängade gitarren för att se hur tusan man spelar på en sån. Men det skulle väl inte göra själva videon bättre. :-)

• 2 veckor senare...
Postad

Tack för härlig feedback. Kul att videon uppskattas trots att musiken inte går hem hos alla.

Jag valde att inte fokusera allt för mycket på gitarren, även fast den är lite udda, då det är basen som dominerar den strängbeklädda delen av låten. Sen tyckte jag att gitarristen fick sina sekunder i rampljuset under solot. :)

//Hmann

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...