kalle112 Postad 15 augusti 2008 Postad 15 augusti 2008 exporterade ett klipp med preset "dvd_pal_lg" men problemet är att jag får två separata filer (en för video och en för ljud) men ljudet spelas inte upp när jag för över filerna till min xbox! Vad beror det på? Nu har jag inte testat det här...men om jag bränner ut filerna på en dvd skiva...kommer ljudet också fungera då eller? 0 Citera
kalle112 Postad 16 augusti 2008 Författare Postad 16 augusti 2008 fortfarande inget ljud från mina DVD pal filer som...har sökt i google och kikat på varenda länk vad jag vet... 0 Citera
kalle112 Postad 17 augusti 2008 Författare Postad 17 augusti 2008 det är akut med det här problemet. Videon måste bli klar idag egentligen =( Förut använde jag mig utav sorenson 4.X...(nåt sånt)...och då när jag renderade ut med mpeg 1/2 så fick jag ut endast EN fil då jag compressa videon. Nu kör jag med sorenson 5.X.X och då får jag ut TVÅ filer när jag compressar ut videon. Finns det inget sätt o compressa ut allt i DVD format fast som EN enda fil? De väldigt bråttom med det här. Skulle uppskatta snabb hjälp=( 0 Citera
Max_H Postad 19 augusti 2008 Postad 19 augusti 2008 Har inte kört Soresson Squeeze på läääänge, men om du kollar efter Multiplexing i hjälpen..? /Max 0 Citera
video_sync Postad 8 september 2008 Postad 8 september 2008 Det verkar starkt som att du får ut en MPEG-2 Elementary stream. Dvs att ljud / bildströmmen delas upp (ingen mux) till .m2v kontra .mpa. Det rätta alternativet för dig är en MPEG-2 Program stream i mux med filändelse .mpg. Kolla noga efter i dina rendering / compression settings. Anledningen till att ditt Xbox inte läste Elementary strömmarna är att de flesta DVD spelare inte klarar av att hantera filändelsen av dessa strömmar (antar nu att inget filändelsebyte gjorts). Vissa DVD Authoring program tillåter inte ens importering av Elementary strömmar utan döper isådanna fall om den importerade strömmens filändelser till anpassat .mpg Om du skulle bränna ut dina Elementary strömmar på en fristående skiva för visning någon annanstans så krävs det att tittaren muxar strömmarna i något uppspelningsprogram. Eller att en tredjepart löser DVD-Authoringen i ett program som hanterar eller till och med endast tillåter Elementary streams och därefter muxar strömmarna till en strukturerad dataström. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.