Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Ok..

Efter att ha fått hjälp av Martin Öberg och Luzer med lite ljud som jag behövde till en musikvideo så kom jag på en genialisk idé.

Vad säger ni om att göra en "Pay It Forward" på voodoo?

För er som inte har sett filmen så går det ut på att göra 3 goda gärningar för folk man inte känner. och de som fått hjälp ska i sin tur hjälpa 3 andra o.s.v.

Man anmäler sig i den här tråden genom att skriva vad man vill ha hjälp med. Ni behöver inte hjälpa förns ni har fått hjälp själva ( om ni inte vill så klart ).

Jag kommer att börja. Jag väljer 3 av de hjälpförfrågningar ni skriver här och så hjälper jag er. Jag kommer självklart att välja sånt som jag kan. t.ex. 3D eller nån typ av special effekt eller grafisk design. OBS! det kan vara vad som helst. låt oss säga att nån har en färglaserskrivare och kanske nån annan behöver skriva ut 100 st visitkort. Då hjälper man den person och sen är snöbollen igång.

Vad säger ni? :)

När ni bestämmer er för att hjälpa någon så skickar ni ett personligt meddelande till den personen och talar om att ni tänker hjälpa honom/henne. Den personen som ska få hjälp går in i tråden och gör en Edit på sin hjälpförfråga och skriver högst upp --HJÄLP PÅ G--

Då kan vi ha lite ordning o reda o vet vilka som väntar och vilka som fått hjälp.

Ni som behöver hjälp innom en visst tid (ni kanske har en deathline på projektet) kan skriva ett datum då ni senast kan ha nytta av hjälpen. Har ni inte fått hjälp under den tiden så kan ni skriva in en ny hjälpförfråga.

Ska vi köra??? ;)

Postad

Haha det låter som en jättebra idé! Tycker det är bra sätt att stärka gemenskapen mellan varandra också.

Vi har ju typ redan tjuvstartat lite. Du gör animation till mig, du fick ljud av mig ;)

Men kan vi inte göra lite simplare typ att man erbjuder sina tjänster, säger vad man göra etc sen när man hjälpt någon så får man en gentjänst. Måste det vara 3 saker man måste göra just eller har jag tänkt helt fel?

Postad

själva grejen är att vara generös och kunna ge mer än vad man får. Att hjälpa andra utan att egentligen ha nånting att vinna på det.

Tjänst för tjänst förstör hela konceptet. Då gör man nått för att man vet att man kommer att få nått tillbaks och inte bara för att man vill hjälpa andra.

Man ska inte tänka på sig själv. Kanske en bra övning för att lära sig skriva manus. Att man lär sig att sätta sig i andras situationer och försöka lösa deras problem. Glömma bort sig själv för en stund.

Postad
själva grejen är att vara generös och kunna ge mer än vad man får. Att hjälpa andra utan att egentligen ha nånting att vinna på det.

Tjänst för tjänst förstör hela konceptet. Då gör man nått för att man vet att man kommer att få nått tillbaks och inte bara för att man vill hjälpa andra.

Man ska inte tänka på sig själv. Kanske en bra övning för att lära sig skriva manus. Att man lär sig att sätta sig i andras situationer och försöka lösa deras problem. Glömma bort sig själv för en stund.

Ah då förstår jag, men då är det ju egentligen ännu bättre :D

Men ah om vi tar det jag kan göra. Det jag kan göra lite grovt är att lägga på grundläggande effekter, filma material som man kan leka med, fotografera nåt föremål framför en green/blue screen, redigera, dvd menyer tex. Egentligen inte så mycket man kan ha användning för men det är det jag kan erbjuda.

Postad

min förfrågan gäller musik till en afrikansk film. Är ute efter musik som passar i africatema. Måste vara royaltyfri musik som du vet upphovsmakaren till.

Är ute efter 40 min men kan nån hjälpa med 10-20 så är det en bra början.

Så vad kan jag erbjuda när jag fått hjälp?

Överföring från samtliga video, foto, ljud format till CD/DVD. En av de få i Sverige som kan överföra U-matic bland annat.

Kan även en del inom redigering av video.

Gör även en del papperstryck och tryck på skivor.

EDIT Hjälp på G !

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...