Jump to content

Recommended Posts

Posted

De två jag har gjort:

"Moto Boy - What it was like to be with you" & "Hanna Liten - Me against the world"

är filmade med en Braun Nizo 561 Macro. Den första på den gamla hederliga K40n när den fortfarande fanns och den andra på Wittners motsvarighet Wittner Chrome 40T.

Kul att du gillar dem :)

MVH Andrea.

Posted
De två jag har gjort:

"Moto Boy - What it was like to be with you" & "Hanna Liten - Me against the world"

är filmade med en Braun Nizo 561 Macro. Den första på den gamla hederliga K40n när den fortfarande fanns och den andra på Wittners motsvarighet Wittner Chrome 40T.

Kul att du gillar dem :)

MVH Andrea.

najs. har själv en 561, dock ej macro. Är det stor skillnad på WC40T och 64T?

Posted

Lisa Lindal = Canon 814 + K40

The Rasmus = Kodak V2 200T och V2 500T, om jag inte minns fel. Vi kommer att lägga upp den i bättre kvalitet inom X antal veckor. The Rasmus ska skicka ett miniDV band till mig så vi kan göra en egen version för internet, Youtube håller inte riktigt måttet... Vet inte vad det är för kamera.

Nom de Guerre = Canon 814 + 64T

1978 = Canon 814 + K40

Jag kommer att updatera med nya videos inom X antal veckor.

Posted

Med hög kvalitet menar jag hög kvalitet för onlinevideos.

Det är musikvideos du kan se på med din webbläsare, och de håller hög kvalitet jämfört med dagens standard för streaming via internet.

Jämför t.ex. med Youtube (som håller väldigt låg kvalitet), Vimeo, osv.

• 1 month later...
Posted

Updatering angående emulsioner, om någon är nyfiken.

Petters video "Min Click" är filmad med 100D, en gråmulen dag. Färgerna är tweakade i post.

We are soldiers we have guns musikvideo "The great depression" är filmad med K40, framkallad hos Dwaynes. Slowmotion scenerna är filmade med upp till 70 fps. Riktigt snyggt med silhuettbilderna i slowmotion tycker jag. :)