Euroboy Postad 19 juli 2008 Postad 19 juli 2008 Jag och en kompis har tänkt att filma en snowboardfilm i vinter. Problemet är att vi har olika kameror en Canon HX A1 och en Panasonic DVX100, tror ni att det går bra att mixa dessa kameror med tanke på widescreen, hd, 25f, 25p? Vi har tänkt att använda oss av Vegas Pro 8. 0 Citera
Kimster Postad 19 juli 2008 Postad 19 juli 2008 Tips att kolla här först http://forum.voodoofilm.org/showthread.php?t=14527 0 Citera
Pehrbau Postad 20 juli 2008 Postad 20 juli 2008 Länken du fick av Kimster säger ju det mesta. Jag har själv vid några tillfällen blandat 2 Canon 3ccd (XL1 och XM1) och 1 Sony och haft väldiga problem med färgkorrigeringen efteråt. Vid annat tillfälle blandade jag 3 Canon kameror varav två 3ccd. Även där var det problem med färgkorrigering mest på grund av färgmättnaden. Både DVX100 och XH A1 är ju 3ccd kameror och förutsatt att du använder en optisk tillsatslins till DVX100 för att få 16:9 så fungerar det säkert men med en del jobb med korrektionen. 0 Citera
Danell Postad 20 juli 2008 Postad 20 juli 2008 Se till o vitbalansera dem mot samma yta så ska du komma lindrigt undan. Just en snowboardfilm borde det duga åt, då det är en massa snabba klipp och högt tempo. Sen kan du alltid finslipa det i Post. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.