Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag och en kompis har tänkt att filma en snowboardfilm i vinter.

Problemet är att vi har olika kameror en Canon HX A1 och en Panasonic DVX100, tror ni att det går bra att mixa dessa kameror med tanke på widescreen, hd, 25f, 25p?

Vi har tänkt att använda oss av Vegas Pro 8.

Postad

Länken du fick av Kimster säger ju det mesta.

Jag har själv vid några tillfällen blandat 2 Canon 3ccd (XL1 och XM1) och 1 Sony och haft väldiga problem med färgkorrigeringen efteråt. Vid annat tillfälle blandade jag 3 Canon kameror varav två 3ccd. Även där var det problem med färgkorrigering mest på grund av färgmättnaden.

Både DVX100 och XH A1 är ju 3ccd kameror och förutsatt att du använder en optisk tillsatslins till DVX100 för att få 16:9 så fungerar det säkert men med en del jobb med korrektionen.

Postad

Se till o vitbalansera dem mot samma yta så ska du komma lindrigt undan. Just en snowboardfilm borde det duga åt, då det är en massa snabba klipp och högt tempo. Sen kan du alltid finslipa det i Post.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...