Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tjena

Jag har problem med ljudet i PPro + AE.

Har klipp med separat ljud.

clip(video): 25P Lagarith lossless

ljud: .wav

produktion: PAL 4:3 Progressiv

När jag kollar på Timelinen i Ppro under editeringen så ser det kanon ut. Men när jag kör ut ett test klipp (QT ANI) kommer ljudet ca 4-5 frames tidigare än det borde.

Men när jag sedan tar in det "fel" renderingen in i AE, så ser det bra ut i AE preview (ingen sync problem), men sedan när jag kör ut igen så felar det lite (har kört ut som en 7000kbS wmv.

VAd kan det vara. Det läskiga är ju att det alltid verkar ok i CS3 programmen, men inte i slutglitiga filer.

Postad

Tjena Rogge.

Kul att vara tillbaka på forumet. Är snart klar med filmen, skickar en DVD till dig senare. Är evigt tacksam för all hjälp av er på forumet. Hade nästan varit hopplöst för mig att göra det jag gör om inte voodoofilm funnits.

1. jag använder inbart 16/48000 (48 000 är jag helt säker att allt är, och 16 tar jag förgivet att allt är).

2. DV PAL, 25fps (25P, No fields) 4:3, Audio:48000 (all video material är 25P)

3. Senatse uppdateringen. 3.2 tror jag

Men jag gör helt enkelt så att jag fixar till problemet vid sista rendringen i AE. Kopierar compen och föskjuter kopian 4 frames. Låter orginalet stå för bild, och kópian för ljud. Blir kanon, men märkligt

Postad
1. jag använder inbart 16/48000 (48 000 är jag helt säker att allt är, och 16 tar jag förgivet att allt är).

2. DV PAL, 25fps (25P, No fields) 4:3, Audio:48000 (all video material är 25P)

3. Senatse uppdateringen. 3.2 tror jag

O.k, då tror jag en eller en kombination av tre saker:

Att det är en mis match, dvs Lagarith lossless i ett DV PAL Project, att det inte är 16 bit, att det inte är PPro 3.2.

Kanon att du får det att fungera iaf. :)

• 2 månader senare...
Postad

har fått något liknande ljuddilemma i PPro CS3,

jag har ett HDV 1080i (25 frames/sek) projekt där jag tankat in en timme material,

ljud (16/48000) + bild. När jag tittar på klippet i media player classic är allt ok,

men när jag spelar upp det i premiere är det ok de första sekunderna, sedan börjar det

osynca, lyckas inte kombinera lösningen ovan med detta problem...?

Postad

Har du CS3.2? Senaste updateringen? Det är en massa fixar för ljudsynken i HDV i just 3.2 (vilket oftast beror på droppade frames). Om du uppdaterar till 3.2 måste du kasta alla filer i media cache mappen för att PPro ska kunna indexera om filen igen.

/Max

Postad

Jag får osynk i Premiere när jag loggar in material där det är nått fel med tidkoden. Att jag t.ex. filmat lite, sen pausat, spolat tillbaka, kollat på klippet, spolat fram, och fortsatt o filma. Då brukar det bli riktigt knasigt med ljudet för mig.

Det där med att Ljuden inte synkar i en QT Anim fil kan bero på att din dator inte klarar av att spela upp så stora filer i realtid. Det klarar inte min iallafall om jag kör HD720.

Och jag har en Quad 64 bitars intel processorer med 3 GB ram.

Postad

Det beror ju (tyvärr) främst på HDV formatet i sig, med den långa GOP-strukturen som "pajar" av att man gör på det sättet...

End search-funktionen på kameran är viktig i det fallet (även om den inte alltid fungerar).

/Max

Postad

hej max,

nej det är vanliga cs3 jag har, inga uppdateringar,

har provat med dvmaterial och där är det inga problem,

finns det något man kan göra för att fixa detta?

måste man hämta nya uppdateringar?

tack / andreas

Postad

Antingen hämtar du 3.2-uppdateringen via Automatic update eller via Adobes hemsida.

Glöm inte att ta bort alla filer i Media Cache mappen annars blir synken ännu mer fel (läs Read Me filen för vidare instruktioner)

/Max

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...