Gå till innehåll

HVX-200 ljuskanslighet i miniDV?


High1ander

Recommended Posts

Hej, jag undrar om nagon vet om HVX-200 ljuskanslighet andras beroende pa om man kor DV, 720 eller 1080? Jag vet att det ar en kamera som aeter ljus eftersom den ar HD o allt, men aeter den ljus nar den spelar in pa miniDV? - Jag antar det ar samma eftersom jag tror att kameran nerkonverterar HD-signalen o darmed behover "HD mangden ljus".

 

Grejen ar att chefen (dokumentarfilmare) behover skaffa ny kamera nu nar hans pd-150 gar i graven vilket ar en kamera som inte behover mycket ljus.

 

HVX-200a e pa vag o jag vet att den aeter mindre ljus, men antar fortfarande mer an PD-150.

 

Tack for svar!

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 veckor senare...

HVX200a is the way to go. Helt underbart bra val, kostar en del dock. Vart köpte du den ifrån om man får fråga?

 

Den är bra i låga ljusföhållande, hvx200 var dålig, men hvx200a hör man oftast att den är "bättre" men jag vill gå så långt som att säga att den är bra. I princip så är den precis som hpx170 kommer vara, med några små undantag.

 

Ang original frågan så har jag läst mycket om det, har inte provat själv men tippar det mesta på att svaret är: Nej, det ändras inte. Om det gör det så ändras det alldeles för lite föratt det ska vara värt det att i någon situation som helst spela in DV på hvx200.

och inte 720 för den delen heller.

 

Mvh

fo8

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...