Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej, jag har en funering på att köpa en sony HDR SR-12 och den har ju CMOS sensor, är det bättre med 3CCD eller är CMOS bra nog? En annan fråga, är det så hård komprimering på hårddiskkamera att kvaliten blir lidande gemfört med lagring på minidv band?

Jag gillar sony av den anledningen att det går att filma i totalt mörker med ir, men är det bästa kameran i den prisklassen eller skulle ni rekommendera någon annan kamera?

Mvh

Robert

Postad

Kolla på camcorderinfo.com. Där har de massor med fina betyg på kameror och är det någon aspekt man vill grotta ned sig i varför en kamera fått sämre/bättre betyg än andra så är det bara att läsa mer.

Johan

Postad

Personligen skulle jag ha köpt en XM2 om jag hade pengarna och den ligger bara någon tusing utanför din budget. Den saknar HD-tjafs men den gör jobbet som en DV-Kamera ska och den gör det jäkligt bra. Jag har en XM1 och bara den sköter sig kanon.

Postad

Tack för tipsen, xm2:an är både för dyr och för stor. jag har en sony pc9 idag och jag undrar hur stor skillnad det är på bildkvaliten på pc9:an och tex sony HDR SR-12.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...