freddda Posted August 31, 2004 Share Posted August 31, 2004 hej att jag brukar klippa filmer i bland i p9 och två funktioner jag saknar är att de inte går å köra filmen baklänges och att de inte går å fasta me ljudet kvar så nu undrar jag om de finns nå grattis pogram jag kan tanka hem så jag kan fixa dom två sakerna eller måste man köpa adob primera 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NeoDeo Posted September 1, 2004 Share Posted September 1, 2004 köp Adobe Premiere isåfall 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tippler Posted September 2, 2004 Share Posted September 2, 2004 Hur fixar man det i Premiere då? Är det ett plugin som behövs, isåfall vilket? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NeoDeo Posted September 2, 2004 Share Posted September 2, 2004 i effekt fönstret hittar du direktalternativ för både green- och bluescreen 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jbergman Posted September 2, 2004 Share Posted September 2, 2004 För att köra filmen baklänges ändrar man hastigheten på klippet till -100%. Eftersom man kan behandla bildspår och ljudspår separat så är det inga problem att ha olika hastigheter där. /Jakob 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts