Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hejsan, jo det är så att jag är på G att hitta en ny kamera så fort som möjligt eftersom jag snart drar iväg på semester upp till norra delarna av Sverige. Så jag söker efter en kamera runt 10 000 - 12 500 kronors klassen, den ska vara riktigt grym för pengarna, bästa bildkvalitén, många möjligheter med den, helst hårddisk ifall det nu är bäst och fungerar bra, man ska kunna filma riktigt bra i ljusa lägen och gärna om man kan filma i mörka, det jag ska använda kameran till är fiskefilmer, trix filmer, intervjuer, naturfilmer, familje filmer (såsom bröllop, fester, högtider, mja ni vet). Som sagt bästa bildkvalitén och skulle behöva den så fort som möjligt.

Jag har kollat runt lite själv och funderat på Sony HDR-SR12, men jag har ingen aning faktiskt, behöver riktiga tips och kritik från er proffs filmare :) Tacksam för svar, ha det bra hejs! :)

Postad

Glömde skriva en sak, det behöver inte vara hårddisk, men vad är det för nackdelar med hårddisk egentligen? Man får ju plats med mycket, för när man är ute och fjällvandrar så har man ju precis in plats med massa band, men ge massa alternativ på olika super bra kameror! :) Tacksam för svar :)

Postad

Vet någon? :S Har någon ett bra tips på något alternativ av en kamera? Måste tyvärr köpa kameran snart, drar iväg den 25 : / snabba svar vore jätte snällt :)

Postad

Om du inte ska redigera så spelar det ju inte så stor roll om du väljer en kamera utan band, eller om du har Sony Vegas eller något annat program som stödjer AVCHD.

Hårddiskar har ju en massa rörliga delar som kan fara illa på en fjällvandring, du kanske skulle kolla på minneskortskameror i så fall, som t ex Canon HF10 eller HF100. Ett mindre och något billigare alternativ är Panasonic SD9 som sägs ha bättre batteritid med det medföljande batteriet.

Postad

Okej, vilken är bäst av HF10 och HF100? Läste att typ HF10 har dubbla flashminnen? Det är väl dock bättre med mer plats? Hur länge varar batteritiden? Har du någon aning om det? Får man riktigt bra filmer för dem pengarna med den här kameran? :) Måste vara lite säker när man lägger ut en så stor summa :)

Den är säkert mkt bättre än sony Hdr-sr12. Mjo med tanke på fjällvandringar och så måste den vara tålig. Finns det extra batteri att köpa till?

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...