Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Vi har just gift oss och filmade då vigseln. När vi skulle titta på filmen fungerar det i ca 10 min sedan börjar vänstra sidan hacka och bilden flyttar om sig på denna sida och konstigt ljud. Vad är det som har hänt? Detta är vårt livs ögonblick så alla som kan hjälpa oss skriv!

MVH Henrik

Postad

Det kan vara flera orsaker.

Kameran kan vara dalig (lashuvudet).

Bandet kan vara smutsigt.

Bandet kan ha spelat in fel (pga. daligt band eller/och kameran e skitig) och da finns det inte mycket du kan gora.

Testa o kor ett rengoringsband i kameran, om inte det hjalper sa ar det nog kort :/

Postad

Ja, men får väl börja lite felanalys.

Du har ju inte skrivit vilket vidosystem du använt, men jag utgår från DV.

1) Hade du kört rengöringsband i kameran innan ditt livs ögonblick? Ja förhoppningsvis, annars stor sannolikhet att du fått en dålig inspelning.

2) Är det inspelat i DV LP, testa att spela upp det på kameran det är inspelat på, gör kopia med FW till ett band du spelar in i DV SP.

3) Är det DV SP, ok, testa då att spela upp i några olika kameror/bandspelare. Kör rengöringsband i kameran innan du spelar upp. Fungerar det, så gör bums en kopia med FW så du får ett nytt original.

4) Flyttar sig störningarna mellan olika uppspelningarna? Logga då in bit för bit i dator, försök att få in så mycket som möjligt störningsfritt. Klipp ihop allt eftersom bitarna är bra för att få ett restaurerar original.

5) Sa jag nått om rengöringsband förresten? Du har inte glömt det va? DV är känsligt.

Skriv gärna mer om hur det gått för dig.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...