audition Postad 12 juni 2008 Postad 12 juni 2008 Använder sennheiser EW 112 mottagare+mygga med tillhörande sändare+handmic med egen inbyggd sändare. Skulle gärna vilja använda myggan och handmicen samtidigt och köra in båda ljudkällor i kameran, men som jag får till det stör de varandra eftersom de körs på samma frekvens. Är det nån som har erfarenhet av detta och kan hjälpa - Om det nu går...? 0 Citera
16kolon9 Postad 12 juni 2008 Postad 12 juni 2008 Grundregel är en sändare per mottagande kanal. Annars riskerar du interferens. Vissa mottagare har dubble antenner och kallas i engelsk folkmun för diversity reciever. Med dubbla antenner slipper du de flesta dropouts. Jag vill minnas att sennheiser har en del info om frekvenser och handhavande på sin hemsida. 0 Citera
Christian van Caine Postad 12 juni 2008 Postad 12 juni 2008 Men går det inte att byta frekvens på nån av dom alls?? Alla sändare/mottagare jag jobbat med har haft åtminstonde mellan 5 till 10 olika valbara frekvenser att välja mellan, några har haft nästan löjligt många. 0 Citera
audition Postad 13 juni 2008 Författare Postad 13 juni 2008 Jovisst kan man ställla frekvens som man vill, både på mottagare och sändarna, men om man ställer olika frekvenser på sändarna funkar ju bara den som har samma mhz, som sändaren. Så då blir det ju bara en taget som går. Då måste man ställa om frekvensen på mottagaren efter vilken mic man vill ska aktiveras. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.