Najka Postad 11 juni 2008 Postad 11 juni 2008 Jag sitter nu i min skola på final cut pro. Jag har gjort färdigt min film som jag vill ha på DV-band. Så jag trycker på "print to video" och jag har kopplat in min kamera med ett DV band i. Men nu till problemet: När det spelar in så kommer inte bilden upp på skärmen i kameran. Och när jag kollar det den har spelat in är det bara grått ! Hur fixar jag detta!?!? snälla hjälp mig nån... 0 Citera
Pehrbau Postad 11 juni 2008 Postad 11 juni 2008 Jag har inte Final Cut Pro men finns det inte ett val som heter Print to Tape? 0 Citera
Najka Postad 11 juni 2008 Författare Postad 11 juni 2008 Jag har inte Final Cut Pro men finns det inte ett val som heter Print to Tape? Jo print to tape menade jag. Ingen som kan hjälpa mig!? 0 Citera
StenR Postad 11 juni 2008 Postad 11 juni 2008 har du kameran i uppspelningsläge? sen kanske måste du ställa om i kameran så att den tar videosignalen från dv-in (om den nu har dv-in). Vad har du för kamera? 0 Citera
Max_H Postad 11 juni 2008 Postad 11 juni 2008 Också, om jag minns rätt: Print to video = Utan bandarkontroll. Edit to tape = FCP startar bandaren osv /Max 0 Citera
High1ander Postad 11 juni 2008 Postad 11 juni 2008 Kor Easy Setup, valj PAL 720 (om det nu ar det kameran har, se ocksa till att din sequence matchar). Kolla sa du styr firewire. Om inte det fungerar valj om till basic. Satt kameran pa ratt "mode", den bor vara i kameramode. Du kan testa forst med att satta i ett band i kameran och ga in i capture for att se om du ens kan kontrollera kameran, vilket du bor kunna gora. 0 Citera
Najka Postad 12 juni 2008 Författare Postad 12 juni 2008 okej tack för alla svar! Ska försöka snart. Måste vänta tills min kassa lärare är klar på den först. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.