TDA Posted August 27, 2004 Posted August 27, 2004 Var och såg den på premiären i onsdags och blev väldigt besviken. Visst borde jag ha lärt mig. Unbreakable var ju inte direkt någon höjdare. Signs, kom igen, om man är så smart att man kan bygga snabba rymdskepp, åker man då till en planet som består till 70% av det enda man inte tål? Nå, The Village då? Ja, all spänning som trailern utlovar finns inte i själva filmen. Enda gången publiken skrek till var när en flicka nästan föll ner i en jordgrop. Visst på sina ställen byggs stämningen upp men filmen är så seg att detta går förlorat. Kärlekshistorien som är basen i filmen känns mest oengagerande och handlingen känns väldigt konstruerad. När man sedan en bit in i filmen får syn på monstren är det svårt att hålla sig för skratt. Detta får iofs sin förklaring, men det hjälper knappast. Krydda detta med ett ganska förutsägbart slut så har ni en riktigt dålig film. V.et i Village står för VARNING, strunta i den här filmen. 0 Quote
Joel Posted August 27, 2004 Posted August 27, 2004 bra att du tipsade mig, nuförtiden kan inte film branchen gör skräckfilm eller vad det nu var. 0 Quote
annapanna Posted September 2, 2004 Posted September 2, 2004 håller med om att The Village knappt var sevärd. Jag tycker för det första att thriller eller vad de nu vill kalla den för är helt fel. Visst blir man rädd typ en gång, men vi skrattade faktiskt mer. Kanske mer ett drama än en thriller? I vilket fall som helst så blev jag välsigt besviken. Trodde faktiskt man skulle få lite kalla kårar.. Jag håller dock inte med TDA om att slutet var förutsägbart.. 0 Quote
Dawey Posted September 2, 2004 Posted September 2, 2004 Men "the village" är ingen skräckfilm. Det har ni fått om bakfoten. Det är en mystic-thriller. Handlingen och idén är det vesäntliga och även det som jag filmen så bra! Ja, jag tyckte om den! 0 Quote
Ufosxm Posted September 2, 2004 Posted September 2, 2004 Eftersom jag alltid har diggat Shyamalans berättarstil så tror jag inte att jag kommer att bli ett dugg besviken på The Village. Jag förstod direkt att du inte var ett fan av hans filmer, TDA. Du skrev ju direkt att du inte gillade hans tidigare filmer. Jag som är ett stort fan och som inte har några stora förväntningar (det har jag aldrig) så kommer jag antagligen inte att bli ett dugg besviken. För vad ska man ha förväntningar för? Då blir man bara ledsen när man får reda på att det inte alls är som man tänkt sig. 0 Quote
TDA Posted September 3, 2004 Author Posted September 3, 2004 Hmm, är det verkligen sant att du aldrig har några förväntningar? Du är alltså helt immun mot trailers, recensioner osv? Du skriver ju till och med att du är ett stort fan och troligtvis kommer gilla filmen, det är väl en förväntning? Jag skulle säga att det är svårt att undvika att skapa förväntningar på en film. Verkar storyn intressant och den har en bra och lovande trailer blir iaf jag besviken när filmen sedan inte levererar det som utlovats. 0 Quote
fredzilla Posted September 3, 2004 Posted September 3, 2004 Till och med Colin Nutley kan skapa bättre filmer än The Village..och då är det illa. 0 Quote
Recommended Posts