Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har sedan mitten av 2005 filmat & samlat på mig material för att göra denna skateboardfilm. De är 36min lång, och man får se ett helt gäng olika skatare framföra sina bästa manövrar. Har filmat mestadels i Västerås, men har även material från Spanien, Kreta och Balkan.

Den är filmad till stor del med en sony vx1000, och resterande med panasoniv DVX-100, har även använt mig av en 35mm adapter jag byggt. Hoppas detta kan vara något att titta på, även för den icke skateboardåkande individen. Jag har försökt att hålla lite av en röd tråd igenom hela filmen, för att de ska vara lite enklare att titta.

Finns på youtube och även på piratebay.se för den som "orkar" ladda hem dvd´n på 2Gb..

http://www.youtube.com/view_play_list?p=717F2484CFF6C74A

http://thepiratebay.org/user/haglundmedia

Postad

fet sköna bilder :D vidvinkel lins antar jag? Har sett en del skatefilmer och jag gillar denna pga de e bra bilder o bra väder. ingen problem alls med ljus ^^ hur gör ni era åkningar? ni åker i en bräda med eller?

Postad

Tackar, visst är det filmat mycket med fisheye, speciellt när det gäller kamera åkningar. Då man åker på en egen skateboard, efter den som man filmar.

Jo jag tycker att det är ganska viktigt med bra väder när man filmar faktist, de ger en så mycket härligare bild av de man filmar.

Skulle gärna vilja höra lite mera synpunkter av vad ni tycker! =)

• 2 veckor senare...
  • 3 veckor senare...
Postad

Guldet är den bästa skate filmen just nu, har sätt många av dina filmer och jag kan inte seja att någon av dina filmer är dåliga precis jag tycker dom är as sköna dina filmer alltså . Det är sköna vinklar du använder skön redigering kan inte förstå hur du kan få in widescreen i klippen och får det och se bra utan att man tänker på det glöm inte dom där där grymma färgerna du använder i 35mm parten skön musik var det med. ingen dålig musik som typ tyngsta neger dunken så man får hjärtinfarkt.

Postad

Är inte direkt nån som brukar kolla på skatefilmer, men måste säga att den här var riktigt rolig att kolla på! Snygga bilder och grym klippning (speciellt inledningen)

Har dock inte haft tid att kolla på hela filmen, men kommer nog att göra det senare om jag kommer ihåg det.

• 2 veckor senare...
Postad

tackar för all den trevliga responsen jag fått av er alla!

på tal om karin park låten, så var det faktist björn, killen som skatar till den låten som tog kontakt med karin själv. Kolla med henne om vi kunde använda den till hans del. De tackar vi henne för att vi fick göra, kan ju hällsa henne de!

Postad

Coolt !!

Grymmt bra jobb med filmen gillar den skarpt !

Klockrent !

Skoj även att det är enfilm från v-ås då men själv är från v-ås.

Spelas det in nån film från denna sommar då ?

/ M

Postad

Just nu filmar jag sporadiskt till en ny film. Ingen aning om när den kommer att bli färdigställd eller så, om den ens kommer att komma till. Men den som lever får se, de är ju iallafall roligt att få så bra respons på denna rullen! =) tack!

• 2 veckor senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...