Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hejsan

Ladda upp bilder på din kamera utrustning vore intressant att se ;)

Kamera utrustning :

Canon dc 10(blir dv kamera till hösten)

Raynox 3032 pro

Modosteady

Hama stativ

Skullcandy lowrider (hörlurar)

Jag infogar nåra bilder på min utrustning nu men kommer mer.

(obs..dåliga skärpa taget me mobil)

DSC00022.jpg

DSC00025.jpg

Postad

Här är min kamera. De två första är det vi kör med nu. En Sony EX1 + Brevis35, de andra två är samma fast med en Sony Z1. Kranen är köpt från ezfx.com och rälsen är en mgrip från Münthe här på voodoo

Sen har massa mer leksaker, men jag nöjer mig med kameran för idag =)

bild14.jpg

bild12.jpg

IMG_0182.jpg

IMG_0136.jpg

Postad

Inte alls. Om man har verkstad, tid och kunskap. Vi hade inte de två första och orkade inte skaffa det trdje. Väldigt skönt att bara få en färdig som garanterat fungerar på posten.

Postad
ODDNAME : Var kan man köpa sådan utrustning som du skruvat på din hv20 ? går det att köpa i sverige ?

Haha jag antar att du vill ha ett svar av honom. Men eftersom jag har både jäkligt tråkigt och tror mig kunna svara så here goes; indierailsen och matte-boxen kan man inte "officiellt" köpa i Sverige, men kan eventuellt gå att köpa av en privatperson. Annars går de att beställa från http://www.indifocus.com/default.htm som är tillverkare av produkterna. Stativ eller liknande stativ går definitivt att få tag på i Sverige. VariZoom TFT monitorn går inte (vad jag vet) att få tag på i Sverige, kanske en liknande produkt dock. Adaptern har han ju byggt själv.

Postad

Det kan man nog, men till överpriser jämfört med vad jag gett (Sett t ex samma flycam säljas för tusenlappen över samma summa som jag gav inkl tull och moms då.

Det som jag köpt i Sverige är HV20, och monitorn (av odell här på forumet), samt kulledsfästet.

Resten är ebay(usa, indien), polen, indifocus (usa)

Jepp, egen adapter med delar ifrån usa och tyskland samt lite småsläng ifrån sverige :)

Sen har jag även en fin väska ifrån kaffebrus.com och lite annat lullull.

Postad

Min kamerarigg - CANON HV20 + SG Pro 35mm adapter.

Kommer inom kort köpa en extern monitor, shouldermount och mattebox samt bättre microfon.

adapter_1.jpg

adapter_2.jpg

adapter_3.jpg

Postad
Rodsupport, mattebox och followfocus är indifocus :)

Bra skit för billigare peng än andra val.

Jo, sjukt billiga för kvalitativa produkter. Ska inhandla en shouldermount och handttag när löningen kommer från Indifocus.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...