gomp Postad 18 maj 2008 Postad 18 maj 2008 Tänkte ta upp detta projekt i igen. blev klar med version 1 i december 07. Har tänkte detta manus som en anti drog film. Slutade berabeta munuset som jag får bara en känsla av rörighet och ingen renhet. Så skulle vilja ha en massa jäkla kritik.mot dråg frey.rtf 0 Citera
dacker Postad 18 maj 2008 Postad 18 maj 2008 tyckte det sög rätt hårt, varken action eller nakna niggerstjärtar 0 Citera
Shelly Postad 18 maj 2008 Postad 18 maj 2008 Stavningen är ju… har du möjligen stavningskoll på datorn? Vore klokt att använda den tycker jag. Att folk pratar på ett avslappnat sätt är en sak en jag men allt detta med ”ah hörru” och så vidare retar gallfeber på mig. Vet inte hur andra ser på saken men, jag gillar det inte. Att folk pratar släpigt, säger ”ah” istället för ”ja” kommer av sig själv. Alla denna slag/gröt dialog tillsammans med alla stavfel får mig att undra om du menar allvar eller ej. På ett ställe har du skrivit ”BLABLABLa” så min uppfattning är att detta är ett skämt eller att du inte bryr dig (och då kommer ingen annan heller göra det). Gör aldrig avbrott i en dialog och sedan fort sätt den på detta vis. Om det är en paus mitt i så skriv det så här, (paus) och fortsätt. Man blir lätt snurrig då det är en ny dialog av samma person. "BJÖRN Vi har inte fikat nå, vi har inte festat så mycket. Alla har bara vait hemma. Det käns som om våran kompis krest splitrade när du drog.. Det är fett synd tycker ja. De va du som drog samman oss, du var draganin kraften mellans oss. BJÖRN Så vad gjorde du hela dagarna i kina" Precis innan slutet så trodde jag dock att du hade något. Patrick springer ifrån olyckan, irrar ut i skogen och kommer sedan ut på vägen och det är han som blir påkörd av Björn. Riktigt goda David Lynch vibbar tänkte jag men icke. Börja med att renskriva det, bort med alla stavfel. 0 Citera
gomp Postad 18 maj 2008 Författare Postad 18 maj 2008 Shelly förstår allt du menar. Detta är inte färdigt på långa dagar. Detta är bara något jag skrivit ihop och la ut det för att få lite mer ider. En bra sak att nämna är väll att jag tänkte mig denna kortfilm för högstadie och gynamsie elever. En antidrog film samtidigt som en anti drug and drive film. Tänkte mig lite "motstå grupptryck" propagande. Men då inte bara en antifilm som är skit dålig utan en som pundar eller håschare eller alkisar också käner igen sig i.. Så ider om de är nice. SÅ skit i stavningen och alla lagar som nu finns i manus. För allt sån tråkigt gör jag på slutet då jag fått i hop en bunt jag gillar. 0 Citera
jbergman Postad 21 maj 2008 Postad 21 maj 2008 SÅ skit i stavningen och alla lagar som nu finns i manus. Du är inte så intresserad av att få ditt manus läst, förstår jag. /Jakob 0 Citera
Linusss Postad 21 maj 2008 Postad 21 maj 2008 Du var mig en riktig magiker. Inte alla som kan förvandla 600 ord till 1200 ord. Nej, men ärligt, manuset är väldigt svårt att ta på allvar. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.