Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Ska tanka in en del material under nästa vecka varav några band är i filmade i hdv. Jag vill enbart tanka in i dv och undrar om hvxen kan göra det. Jag antar att den inte kan göra det men har någon testat?

Postad
Ska tanka in en del material under nästa vecka varav några band är i filmade i hdv. Jag vill enbart tanka in i dv och undrar om hvxen kan göra det. Jag antar att den inte kan göra det men har någon testat?

Som redan namts "Nej", men jag vill aven papeka att om du filmat HDV pa canon sa maste du anvanda en canon-HDV-kamera for att tanka in, samma sak for Sony och JVC att du maste anvanda samma marke for filmande och tankning.

Panasonic "hoppa over" HDV

Postad
Som redan namts "Nej", men jag vill aven papeka att om du filmat HDV pa canon sa maste du anvanda en canon-HDV-kamera for att tanka in

Bara om du filmat med Canons egna "progressiveformat". Filmar du i 50i funkar det utmärkt att spela upp banden i ex en Sony kamera.

//Max

Postad
Bara om du filmat med Canons egna "progressiveformat". Filmar du i 50i funkar det utmärkt att spela upp banden i ex en Sony kamera.

//Max

JVC kor ju 720p, sa jag tror knappast de funkar pa Sony eller Canon.

Postad

Det är sant med JVC... men min (och Pers poäng) var att Sony kan spela Canon-band och Canon kan spela Sony-band så länge det är 1080i.

Men JVC fortsätter att köra sitt eget race - på gott och ont.

/Max

Postad
Det är sant med JVC... men min (och Pers poäng) var att Sony kan spela Canon-band och Canon kan spela Sony-band så länge det är 1080i.

Men JVC fortsätter att köra sitt eget race - på gott och ont.

/Max

Jojo, men hur ar det med Sony+Canon angaende andra installningar? Sa man maste kora 1080i, cineframe pa Sony ar ju fortfarande 1080i men med pulldown, funkar den? Eller Canons frame/24p?

Jag antar att det inte funkar for jag antar att med 1080i sa menar du "ren 1080i" och inte 25FPS, 30FPS inbakat i 1080i strommen.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...