andersvideon Postad 13 maj 2008 Postad 13 maj 2008 Kolla gärna denna video som innehåller en del av mina fotografier. Program jag använde: Adobe Photoshop Adobe Premier Pro Adobe After Effects http://www.youtube.com/watch?v=bUkRqKvh7CY H.Anders 0 Citera
rsh Postad 13 maj 2008 Postad 13 maj 2008 Känns lite konstigt att lägga upp här. Antar att slideshowen är tänkt som showreel. Fanns annars några fina bilder i ditt set, men fisheye går för min del alltid bort :) 0 Citera
andersvideon Postad 14 maj 2008 Författare Postad 14 maj 2008 Det är ju i princip en video så antar att man kan sätta upp den här. Jasså du gillar inte fisheye, jag tycker väldigt mycket om vidvinkel bilder:) 0 Citera
lilla_farbrorn Postad 14 maj 2008 Postad 14 maj 2008 Foton skall ju avnjutas i hög upplösning, inte i 320 x 240 upplösning på youtube. Bilderna var dock helt ok. 0 Citera
andersvideon Postad 14 maj 2008 Författare Postad 14 maj 2008 Visst är det bättre att se bilder i högre upplösning. Men personligen gillar jag liknande slideshows. 0 Citera
lilla_farbrorn Postad 14 maj 2008 Postad 14 maj 2008 En slideshow kan du ju göra ändå, i full upplösning, utan att använda video överhuvudtaget. Kan du inte koda html, php och allt vad det heter, kan man ju använda power point. 0 Citera
andersvideon Postad 14 maj 2008 Författare Postad 14 maj 2008 Det är inte dessutom relevant med den fulla upplösningen. Den behöver du endast när du skall trycka bilderna. På nätet skall man hålla sig till lägre upplösning och bilden ser bra ut ändå. Dessutom är en slideshow med musik inte alls samma sak som en utan. 0 Citera
lilla_farbrorn Postad 14 maj 2008 Postad 14 maj 2008 Jaja okej. Om det är relevant med bra upplösning eller inte är väl en smakfråga, men jag skulle tro att alla föredrar att titta på högre upplösning än Youtube för att få sig en uppfattning om dina bilder är bra eller inte. Men du gör såklart som du vill. :) Musik är inget du behöver välja bort för att välja någon av de alternativ jag föreslog. 0 Citera
andersvideon Postad 14 maj 2008 Författare Postad 14 maj 2008 Som sagt visst är det bättre att se bilder i högre upplösning. Full upplösning är en helt annan sak. Det finns alltid olika sätt att göra saker. Skulle jag ha velat göra en powerpoint skulle jag antagligen ha gjort en. Men jag gillar inte powerpoints så jag gjorde en video istället eftersom jag gillar att använda videoredigeringsprogram osv. Jag säger inte alls att detta är det bästa sättet att se på bilder..men detta är ett av de många alternativen det finns att titta på bilder. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.