Jump to content

Recommended Posts

Posted

När jag importerar mina ljudfiler (mp3) som jag skall använda till mitt projekt som bakgrundsmusik så får jag ofta missljud i form av klick och popljud.

Min sequence är 48khz och ljudet är i 44.1khz men det blir ingen skillnad när jag ändrar sequence:en till 44.1khz.

/ Mange

Posted
Vad är det för filer (musik eller dialog eller vad?), samt vad importerar du ifrån?

jag importerar bara med "Import files" till Final cut. Och det är vanlig musik (mp3:or).

Posted
Redigeringsprogram gillar inte MP3-formatet har jag märkt så konvertera filerna till .wav eller .aiff så ska missljuden försvinna.

Jag har aldrig haft problem med Mp3 men jag har ju bara använt Premiere Pro XX så det är nog en smula irrelevant för den här tråden men ville ändå påpeka det.

Dock kan jag ha fått det klassiska bubbel och crack-ljudet när jag exporterar till WMV eller annat format där jag komprimerat hårt men det är en helt annan sak som brukar ordna sig om man exporterar på nytt.

Posted

Konvertera mp3-filerna med ett annat program till wave eller aiff först som klarar det bättre. Jag tycker det låter som att konverteraren i FC inte är kompis med dina mp3´or. Finns många gratis program att prova.

Posted
Konvertera mp3-filerna med ett annat program till wave eller aiff först som klarar det bättre. Jag tycker det låter som att konverteraren i FC inte är kompis med dina mp3´or. Finns många gratis program att prova.[/quote

...då skall jag pröva det, låter som om det kan lösa problemet dock har jag recompressat filerna inne i Final Cut men det blev ingen skillnad...