Gå till innehåll

Ikonoskop A-CAM IIK


klas persson

Recommended Posts

tja... det där var inte särskilt matnyttigt... är det en kamera? är det en portabel inspelare som en Firestore?... bilden säger mig inget annat än att det borde vara det senare... men 2k-raw? vad ska man koppla upp den till då? Med vad?

 

verkar vara en kamera ser jag nu... hittade detta på reduser.net:

 

http://www.reduser.net/forum/showthread.php?p=204686

 

"I went by the booth. Nice guys. It is in fact a digital camera. They showed me the Solid State Cartridge. 80GBs...

 

How many minutes of 2K for 80GBs? About 12 minutes.

 

Apparently they're getting their sensor from Kodak. Not much other info about the camera though."

 

---

 

"And they probably have interchangable lenses... So alot of complaints about scarlet can dissapear now... ;)"

 

---

 

och en svinstor bild på en prototyp finns här: http://shootfilms.cocolog-nifty.com/.shared/image.html?/photos/uncategorized/2008/04/16/acam2k_big_3.jpg

 

---

 

Inget pris har jag lyckats hitta... men är den i samma prisklass som scarlet så är det ju minst sagt intressant...:)

Länk till kommentar
Share on other sites

tja... det där var inte särskilt matnyttigt... är det en kamera? är det en portabel inspelare som en Firestore?... bilden säger mig inget annat än att det borde vara det senare... men 2k-raw? vad ska man koppla upp den till då? Med vad?

 

verkar vara en kamera ser jag nu... hittade detta på reduser.net:

 

http://www.reduser.net/forum/showthread.php?p=204686

 

"I went by the booth. Nice guys. It is in fact a digital camera. They showed me the Solid State Cartridge. 80GBs...

 

How many minutes of 2K for 80GBs? About 12 minutes.

 

Apparently they're getting their sensor from Kodak. Not much other info about the camera though."

 

---

 

"And they probably have interchangable lenses... So alot of complaints about scarlet can dissapear now... ;)"

 

---

 

och en svinstor bild på en prototyp finns här: http://shootfilms.cocolog-nifty.com/.shared/image.html?/photos/uncategorized/2008/04/16/acam2k_big_3.jpg

 

---

 

Inget pris har jag lyckats hitta... men är den i samma prisklass som scarlet så är det ju minst sagt intressant...:)

Står ju priset = 7 500 dollar

 

http://www.ikonoskop.se/acam/index.asp

Länk till kommentar
Share on other sites

Oki my bad!

 

Vad är skillnaden egentligen då? fattar inte? Lanserar dom verkligen en kamera som spelar in på filmrullar som man sen måste framkalla? till skyhögt pris?

 

ha de

nä... bilden på prototypen visar ingen plats för film-mag... och jag har för mig att det står på hemsidan att det är nån slags solid state (flash-minne) på 80 gig... som någon beräknade skulle rymma runt 12 minuter raw...

 

Att lansera en kamera som spelar in digitalt på filmrullar som man måste framkalla skulle vad jag vet vara rena kommersiella idiotin att få till... det går väl säkert... men det vore ju verkligen att gå över storsjön efter vatten när man kan bygga in ett flash-minne-port;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Antagligen blir den dyrare än scarlet. Kostar ju lite mer att utveckla saker här i Sverige.

 

Så jävla ful tycker jag inte den var...

 

Vad är skillnaden egentligen då? fattar inte? Lanserar dom verkligen en kamera som spelar in på filmrullar som man sen måste framkalla? till skyhögt pris? [/url] Jag fattar inte riktigt vad du menar här... De har för något år sedan lanserat en s16kamera. Men det här är en videokamera som spelar in på något egentillverkat kort av något slag.

 

EDIT:

Fan, på Svergies Filmfotografers hemsida står det att det finns film att ladda ner på hemsidan.. Men jag hittar bara från S-16kameran. Antingen är jag korkad som inte hittar eller så är författaren till artikeln korkad och ser inte skillnad på 16mm och digitalt. Hmm...

Länk till kommentar
Share on other sites

Antagligen blir den dyrare än scarlet. Kostar ju lite mer att utveckla saker här i Sverige.

 

Så jävla ful tycker jag inte den var...

 

Vad är skillnaden egentligen då? fattar inte? Lanserar dom verkligen en kamera som spelar in på filmrullar som man sen måste framkalla? till skyhögt pris? [/url] Jag fattar inte riktigt vad du menar här... De har för något år sedan lanserat en s16kamera. Men det här är en videokamera som spelar in på något egentillverkat kort av något slag.

 

EDIT:

Fan, på Svergies Filmfotografers hemsida står det att det finns film att ladda ner på hemsidan.. Men jag hittar bara från S-16kameran. Antingen är jag korkad som inte hittar eller så är författaren till artikeln korkad och ser inte skillnad på 16mm och digitalt. Hmm...

då är vi två korkade skallar... för jag hittar också bara s16-materialet länkat från hemsidan... vilken miss hos hemsideskaparen... för jag hoppas verkligen att 2k raw ger mer detaljer än så...

Länk till kommentar
Share on other sites

För att som svensk är man motarbetad från staten så fort man startar ett företag. För att skattetrycket för en medelsvensson är över 60%(för ett företag mycket värre). För att vi betalar skatt på skatt.

 

Sociala avgifter är inte den enda dolda skatten i det här landet.

 

De lägre lönerna är även det ett utryck för det.

 

Det är väl allmänt känt att sverige är ett av de svåraste länderna i världen att försöka starta ett företag i. Vad var det Peter Stormare sa i SVT nyligen... Så fort det börjar komma in pengar kommer gestapo och tar dem från en... eller nåt.

Länk till kommentar
Share on other sites

För att som svensk är man motarbetad från staten så fort man startar ett företag. För att skattetrycket för en medelsvensson är över 60%(för ett företag mycket värre). För att vi betalar skatt på skatt.

 

Sociala avgifter är inte den enda dolda skatten i det här landet.

 

De lägre lönerna är även det ett utryck för det.

 

Det är väl allmänt känt att sverige är ett av de svåraste länderna i världen att försöka starta ett företag i. Vad var det Peter Stormare sa i SVT nyligen... Så fort det börjar komma in pengar kommer gestapo och tar dem från en... eller nåt.

Javisst är skattetrycket högt för privatpersoner, men jag vet inte vad du menar med att det är högt för företag. Tvärtom lär företagsskatten vara låg i Sverige jämfört med många andra länder. 28% är den i Sverige, medan de i USA har 50%. (Rätta mig om jag har fel!) När man pratar om skatt på skatt så brukar det handla om skatt på aktieutdelningar, som är en skatt på pengar som företaget redan har betalat skatt på. Det drabbar aktieägaren som får betala mer skatt, men inte företaget.

 

Det som hindrar företagen verkar oftare vara vilket stort steg det är att anställa, eftersom företaget har väldigt stort ansvar för de anställda, förutom att det kostar en massa. Det kan vara svårt att göra sig av med folk man inte vill ha kvar eller inte har råd att ha kvar etc. Framför allt verkar många företag undvika att anställa den första personen. Efter det blir det väl inte lika stort steg att anställa nästa.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...