Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Någon annan än jag som fått intervju på molkom år 2?

Eller kanske någon som gjort det tidigare år eller går på skolan?

Hoppas allt går okej iaf, kan verkligen säga att det är den skola jag helst går på.

Fick intervju på Kulutrama med men gillar Molkom bättre.

Postad

Jag går nu mitt andra och sista år på molkom.

Tror personligen att molkom är ett bättre val än kulturama. Molkom kostar 5000kr i mediematerial per år, annars är utbildningen gratis. Vad kostar kulturama? typ 50 000, om jag inte har helt fel.

Så du har sökt direkt till andra året? Varför itne första? Första året e bra, då du lär dig grunderna i manus, teknik m.m. Kunskaper som man måste besitta inför andra året. Första året får man också testa på alla olika roller på en inspelning (regi, foto, ljus, klipp osv.), vilket kan vara bra om man itne riktgit vet vad man verkligen vill syssla med. Andra året dock, väljer man en inriktning.

Postad

Exakt, det är pengar jag inte riktigt har. Även fastän man kan betala 3000 i månaden, känns riktigt dyrt.

Jag har läst rörlig bild i 3 år på gymnasiet, enligt ansökningsreglerna så var det vad som behövdes för att börja andra året. Sen har jag jobbat inom tv i cirka 1 år så tekniken tror jag att jag kan. Det jag verkligen vill är att regissera :).

Nu fick jag en intervju på kalix med, i maj.

Pengarna flyger redan, hehe.

• 1 månad senare...
Postad

Hoppas vi alla ses på tisdag!

Jag har rött hår och batman tröjja om någon vill snacka, haha är sjukt nervös.

Jag vill verkligen komma in på denna skola.

Postad
Jag går nu mitt andra och sista år på molkom.

Tror personligen att molkom är ett bättre val än kulturama. Molkom kostar 5000kr i mediematerial per år, annars är utbildningen gratis. Vad kostar kulturama? typ 50 000, om jag inte har helt fel.

Så du har sökt direkt till andra året? Varför itne första? Första året e bra, då du lär dig grunderna i manus, teknik m.m. Kunskaper som man måste besitta inför andra året. Första året får man också testa på alla olika roller på en inspelning (regi, foto, ljus, klipp osv.), vilket kan vara bra om man itne riktgit vet vad man verkligen vill syssla med. Andra året dock, väljer man en inriktning.

Har du någon helmersson i "klassen"? :)

Postad

Jaaja, det var du som sökte direkt till år 2?

Jo jag hade skrivit det men senare läst mer på hemsidan och vidare och förstått att jobb, praktik och gymnasium inte kändes tillräckligt enligt mig själv.

Vill hellre läsa ettan för att den är mer förberedande.

Sedan beskrev det ju att de ''krossade'' eleverna i 2an, känner att jag vill vara mer beredd och kanske lära känna de som ska krossa mig :P.

År ett kom jag in på.

Postad

jag gick alltså första året nu, så om du träffade nån på antagningen så var det inte jag.

vad menar du med krossade eleverna i 2an?

Postad

Jaaja, nä det var en kille där som hade sökt direkt till andra året.

Jag sa i intervjun att jag hade läst på mer om linjen nu än när jag kryssade i andra året som alternativ och visste att jag inte var redo för andra året. Då sa dem att de också trodde att det vore nog bäst för mig att gå ettan först för att det är väldigt tufft i tvåan och de ''krossar'' dem för att det är så mycket press, stress och så antar jag...

Kanske är en vision man har och de börjar kritisera de svagare punkterna i den.

Som att lära sig att gå på nytt.

• 1 månad senare...
Postad

jag ska plugga i molkom film linjen ... tur att dom visste vem jag var ( phu)

så jag kom och jag tror att mitt stipedium för bästa regi i min förra skola hjälpte mej

bara en som fick det (bara för att skryta lite :P)

• 1 månad senare...
Postad
Då sa dem att de också trodde att det vore nog bäst för mig att gå ettan först för att det är väldigt tufft i tvåan och de ''krossar'' dem för att det är så mycket press, stress och så antar jag...

haha, jag gick andra året och är latast av alla. jag klarade mig :)

Kul för er som kom in och som man träffade, hoppas ni inte blev arga för vi inte städade...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...