yooonis Posted April 16, 2008 Posted April 16, 2008 Hej! Hur importerar man något som man filmat med DVCPRO HD 100 i PPro CS3 utan kvalitetsförlust? Går det? Jag har kollat lite i programmet men hittar inga "presets" för DVCPRO HD... är det HDV presets som gäller? Typ: 1080p t.e.x? Mkt nyfiken... tacksam för info... Ha deT! 0 Quote
Rogge Posted April 16, 2008 Posted April 16, 2008 Jag har kollat lite i programmet men hittar inga "presets" för DVCPRO HD I PPro CS3, gå till Help > Updates så kommer Steven Tyler att dyka upp i rutan och uppdatera CS3 till 3.2 så kan du importera och redigera material från tex HVX200. :) Att kunna redigera från Panasonics P2-kameror kom först i version 3.1 och det är därför du inte hittar några Presets då jag gissar på att du använder version 3.0. 0 Quote
Andreas Sjoeberg Posted April 16, 2008 Posted April 16, 2008 Yooonis, vad har du för dator för att klippa film med HVX200? :) Jag funderar framöver införskaffa mig den. 0 Quote
yooonis Posted April 16, 2008 Author Posted April 16, 2008 Tjenare! TAck för hjälpen! Ska skaffa den uppdateringen! Anders! Hehe, du ser ut som Arnold! Var bara tvungen o säga de. Jo jag vet inte än om de funkar, men jag har hört att min ska duga. Jag sitter på vanlig intel pentium PC 3.2 Ghz (om inte jag har fel kan inte kolla de på kontrollpanelen eftersom mitt virus har tagit bort den) och 2gb RAM. DVCPRO HD är ju typ okomprimerat (om jag fattat rätt) o därför lättare att redigera än HDV så det ska nog funka. Va sitter du på för datorn? Kan någon mer informerad än mig göra oss upplysta? haha nu skrev jag fel, upplysa oss! PS jag fyller år idag! :P ha de gött! 0 Quote
Andreas Sjoeberg Posted April 16, 2008 Posted April 16, 2008 Haha den andra som påstår att jag ser ut som Arnold :P Gratulerar förresten! :) Jag har en liknande 2gb ram 3700+ amd processor, geforce 7800gtx inno3d, men funderar på uppgradera till dualcore processor med 4 gb ram 1333Mhz eller vad dem har. Men köper jag en HVX200 framöver så måste jag ju nästan uppgradera datorn för just nu kan jag knappt använda after effects till DVX100b:an:/ 0 Quote
yooonis Posted April 17, 2008 Author Posted April 17, 2008 Om du måste uppgradera datorn me den kraften du har, vad måste då inte jag? Att uppgradera datorn blir en väldigt dyr affär för mig då jag hellre tar en MAc Pro än att nöja mig me nån jäkla PC som kraschar sen igen.... Och mac Pro är inte direkt billig! 24000:- för grundpaketet, men man vill ju ha (måste ha) mer RAM mer hårddisk! RAM kan man köpa från USA men de kostar ändå - frakt moms tull, sen hårddisk kan man köpa billiga PC varianter (500gb = 1000:-) men dom går vla sönder rätt fort också, och ändå en tusing är en tusing, fan de är inte lite... jag har just nu inte jobb, praktiserar på ett lager där jag kan få provanställan om en månad. Så jag har inte råd me allt detta. men så fort jag får provanställan så beställer jag - en HVX200 från http://www.cameraadddict.com PAL version! Ha de, 0 Quote
Max_H Posted April 17, 2008 Posted April 17, 2008 DVC Pro är mycket lättare att klippa/spela upp än HDV. Jag klipper åtminstone utan problem P2 720P 50fps på min Ibm/Lenovo kontorslaptop (snart 2 år gammal - första generationens Core Duo cpu och 2Gb ram). /Max 0 Quote
yooonis Posted April 17, 2008 Author Posted April 17, 2008 DVC Pro är mycket lättare att klippa/spela upp än HDV. Jag klipper åtminstone utan problem P2 720P 50fps på min Ibm/Lenovo kontorslaptop (snart 2 år gammal - första generationens Core Duo cpu och 2Gb ram). /Max tackar tacka tacka tacka tack-ar! 0 Quote
Recommended Posts