Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Kort och gott; hur ska man göra för att filmen inte ska vara inerlaced om jag vill exportera med Xvid codec? Ska man först göra en vanlig okomprimerad exportering där man deinterlacar materialet och sen exportera till Xvid? Tveksamt om det ens fungerar. Men då återstår frågan; hur gör man? Xvid är ju omåttligt populärt så att det går är det ingen tvekan om. Men när jag bara sparar ner den färdiga filmen med Xvid så är det inerlacat. Fattar inte vad problemet är - alla andra codecs fungerar men inte Xvid.

Postad

Kanske hjälper lite om du talar om vilka program du använder. Det är t.ex. inte några problem att göra deinterlacingen i virtualdub eller via avisynth och spara till xvid. Om du lägger in deinterlacing-filter i ditt redigeringsprogram och sparar till xvid där borde det bli samma sak.

Postad

Så här arbetar jag:

Kör in filmen i Vegas. Sparar ner den som 2pass Xvid och lägger på ljudet manuellt som mp3-spår i Virtualdub, och sparar som direct stream copy. Om du är snäll och berättar hur man de-interlacar när man ska spara en fil i Virtualdub så slipper jag börja leta.

• 4 månader senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...