Jump to content

Recommended Posts

Posted

Det här ämnet har säkert diskuterats på olika trådar, men jag hittar inget konkret.

Vad jag är ute efter är en KVALITATIVT metod att få sådana där snabbt infällda gul/röda animationslager i kanterna/hörnen av min film (gör inget om jag måste jobba 5 dagar i AE för att åstadkomma det). De skall "glowa" och växa och kännas dynamiska, men jag har testat med psdfiler som jag arbetar med i AE med effekter men de känns alldeles för digitala och stela. Var kan jag börja leta efter tutorial eller vad för verktyg lager skall man jobba med????

Posted

Lutar lite åt film burn hållet. :)

Tror att det finns ett plug-in till After Effects som heter just "Film Burn" som ska vara helt gratis tror jag.

Kika på det här och bestäm själv om det kan vara till nytta.

Lycka till!

/Tony

Posted
liknande nått sånt här eller? http://farm1.static.flickr.com/137/352396557_a35167306d.jpg

isåfall finns Artbeats "Film Cutter". En dvd med massa filmdefekt-effekter. du letar efter nått som kallas för light leak kan jag tänka mig.

Alternativ två är ju att göra det själv i AE, sapphire edge ray eller trapcode shine borde kunna hjälpa dig att skapa det du är ute efter.

Exakt det som bilden viute efter. Men när jag försöker själv blir det fullkomligt skit :)

Skall kolla upp dvd tack!!!!!

Appropå sapphire edge ray och trapcode. De är plugins (3e part) va? (Jag har inte ae här nu)

Posted

stämmer, sapphire har ett paket med plugins som jag tror man kan hämta hem och prova på gratis - edge rays ska finnas med i det paketet.. trapcode shine är också ett 3e parts plugin till AE

Posted

Okey,

Har kollat in paketet "film cutter" verkar nice. De flesta klipp baseras på en svart bakgrund med rörliga "objekt". I AE innebär det alltså att man lägger denna fil som ett nytt lager exempelvis över en scenskarv i orginalfilmen och sedan "tar bort" det svarta i artbeatsklippet genom matte eller key???

Posted
stämmer, sapphire har ett paket med plugins som jag tror man kan hämta hem och prova på gratis - edge rays ska finnas med i det paketet.. trapcode shine är också ett 3e parts plugin till AE

Jag hittar inte produkte pa deras sida. Har ni nagon direktlank till produkten/trial version.

Tack