Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tja!

Tänkte köpa Evil Dead igår, den så kallade Book of the Dead-utgåvan.. Så upptäckte jag en 3-disc ultimate edition som verkade rätt bra också. Fick inte tillfälle att kolla vad de båda versionerna innehåller för extramaterial, så är det någon som har erfarenhet av någon av verionerna, eller rentav båda?

Skulle vara kul med lite råd om vilken som är "bäst" och mest värd att köpa. Book of the Dead kostar ungefär en hundring mer än 3-discaren..

/Mikael

Postad

3-discaren har bäst ljud och bild, bäst extramaterial och ja, den är bäst helt enkelt. Om man ska jämföra den med book of the dead-utgåvan så har den bara ett minus, själva boxen är inte lika cool ;)

Men 3 discaren har o andra sidan också en riktigt snygg digipack, äsch gör som mig, köp varenda jävla utgåva du hittar av Evil Dead-filmerna =)

Men köp den inte på darkdisc, köp den på axelmusic, där kostar den 175 kronor.

Fast min favoritutgåva är Uncut limited 2-disc edition Tanz der Taufel, en tysk utgåva som bara finns i 1000 ex, där får man (förutom nästan allt annat extramaterial från alla andra utgåvor) även med hela Within the woods-filmen. PLUS att den är riktigt snygg! Den brukar finnas på tradera ibland.

Längtar fortfarande efter en book of the dead-utgåva av trean.

Postad
Förresten! Kan lika gärna passa på att fråga vilken utgåva av tvåan man ska köpa. Har ettan och tvåan i tråkiga utgåvor, knappt utan något extramaterial alls.

Evil Dead 2: Dead By Dawn (Limited Special Edition) är min favorit. En riktigt schysst plåtbox (stor är den också). Finns på ebay, kan dyka upp ibland på tradera också.

Sen är ju Book of the dead-utgåvan av tvåan grym, mer extramaterial på den också. Och den har en finess ettan inte har, den skriker när man trycker den i ögat (om man nu tycker sånt är viktigt, vilket är klart man gör :))

Postad

Innan varje dvd-köp rådfrågar jag alltid Rewind. Så man köper den ultimata dvd-utgåvan.

Brukar även står hur man hittar Easter eggs om det finns några.

Och ni Evil Dead-fans (mig själv inkl.) om ni ska skaffa Army Of Darkness på dvd så är det region 3 utgåvan som gäller - överlägset bäst bild och ljud :)

Postad
Innan varje dvd-köp rådfrågar jag alltid Rewind. Så man köper den ultimata dvd-utgåvan.

Brukar även står hur man hittar Easter eggs om det finns några.

Och ni Evil Dead-fans (mig själv inkl.) om ni ska skaffa Army Of Darkness på dvd så är det region 3 utgåvan som gäller - överlägset bäst bild och ljud :)

dvd-bävern är också ett bra ställe att kolla upp utgåvor på... har nästan alltid bilder och kommentarer på bildkvalitéer för varje film... har lärt mig mycket om skillnader i dvd-masters via dom...;)

http://www.dvdbeaver.com/

Postad
dvd-bävern är också ett bra ställe att kolla upp utgåvor på... har nästan alltid bilder och kommentarer på bildkvalitéer för varje film... har lärt mig mycket om skillnader i dvd-masters via dom...;)

http://www.dvdbeaver.com/

Det är klart att bävern ska nämnas :)

Som minus har Rewind inga screenshot jämförelser - dock är utbudet större. Fast de har ofta direkt länkar till bäver-sidan för mer ingående recension - så d är ju schysst.

• 4 veckor senare...
  • 2 månader senare...
Postad
Passade på att beställa 3-discversionen och boxen med båda Book of the Dead-utgåvor på axelmusic nu när det är fraktfritt. :)

oooh axelmusic... dom har jag inte testat förut... såg just att dom har stora rambo-boxen nu också... inte tin-box... men iallafall

offtopic

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...