Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

“You go for it, to please the game fans, but on the other hand if you have the hard core gamers, they live in their own world. And you cannot fulfill their ideas from a video game based movie, it’s impossible,” Boll recently told MTV News. “And to be honest, the real gamers are the typical download guys, right? They don’t pay anything for movies, because they illegally download the movies. So why I should please these guys? I need the normal audience.”

Så otroligt sant... Går man in på vilket spelforum som helst ser man alla gäjmers sitta och whina över att han förstör licenser hit och dit men 99% av dom vill att allt ska vara gratis och har bara sett hans filmer i en kass .avi på 17-tummarn.

Postad

Jag är så trött på denna clown som måste bära sig åt som en apa för att få folk att uppmärksamma hans filmer. Jag hade rådit honom att skaffa sig ett jobb på Volkswagen istället och få en stadig måndaslön, inte alla är gjorde för att syssla med film. Speciellt inte om man i själva verket gör är allt annat utom att just göra film. Snart får vi väl se honom utklädd till transa på nåt torg med en skylt "snälla, se mina filmer".

Postad
Jag är så trött på denna clown som måste bära sig åt som en apa för att få folk att uppmärksamma hans filmer. Jag hade rådit honom att skaffa sig ett jobb på Volkswagen istället och få en stadig måndaslön, inte alla är gjorde för att syssla med film. Speciellt inte om man i själva verket gör är allt annat utom att just göra film. Snart får vi väl se honom utklädd till transa på nåt torg med en skylt "snälla, se mina filmer".

Vad menar du med att han inte gör film? Han regisserade tre långfilmer förra året. Hur många regisserade du?

Postad

Regi är ett hantverk som Uwe Boll rent tekniskt inte bemästrar, men jag kan hålla med om att han FÖRSÖKTE regissera 3 filmer förra året

Postad
Regi är ett hantverk som Uwe Boll rent tekniskt inte bemästrar, men jag kan hålla med om att han FÖRSÖKTE regissera 3 filmer förra året

nja... hur klantig jag än tycker han är så har han ju bevisligen regisserat. Inte bara försökt... för det innebär ju att han provade men gav upp. Han har ju satt sin egen distinkta prägel på allt han gjort. Så by all means... han har regisserat 3 filmer förra året.

och som munthe säger... vem av oss har regisserat 3 långfilmer förra året? Och skrapat ihop budgetar i klass med Arn utan vidare. Den enda jag kan komma på just nu som är så produktiv är Takashi Miike som sedan han började för 17 år sedan, 1991, har regisserat 77 produktioner av varierande sort allt mellan TV-serier, direkt-till-video och biofilmer enligt imdb. Det blir i snitt runt 4,5 produktioner om året. Jag har bara sett en handfull av dom men tycker att dom håller högre klass än Bolls kreationer. Och jag tvivlar starkt på att han har ens hälften av de resurser som Boll utnyttjar.

Skulle Bolls filmer behöva mer tid för finslipning? troligtvis. Skulle dom ha blivit bättre? Kanske. Är hans sätt att bemöta pressen berömvärd? Kanske, om man räknar att "all uppmärksamhet är bra uppmärksamhet" så kanske. Men som vi alla vet så är inte Boll den som anser att hans hantverk skulle bli bättre av tidsförlängningar. Och kanske har han rätt.

Det behövs inga kvalifikationer för att kalla sig för regissör mer än att man regisserar filmer. Om det så är bulgarisk hårdporr eller storstilad filmatisering av Dostojevskij's mäster-roman...

Men nån mästare är han inte... det behöver man inte vara någon proffesionell filmmakare för att kunna se.

Postad
Vad menar du med att han inte gör film? Han regisserade tre långfilmer förra året. Hur många regisserade du?

Inte en enda, men jag har skrivit ett första utkast till ett manus som redan på det här stadiet slår alla hans tre filmer ;)

Postad
Inte en enda, men jag har skrivit ett första utkast till ett manus som redan på det här stadiet slår alla hans tre filmer ;)

Akta dig så inte den där tönten utmanar dig också på en boxingsmatch.

bästa filmen som han varit inblandad i på nått sätt.
Postad
Iofs är ju inte dom här så tråkiga heller:

http://www.youtube.com/watch?v=JlJ3VLGDOVE

Vilken dåre.

den första av dom där fick mig att tänka... Fan... det där måste vara världens högst betalda flamer...

den andra... där har han faktiskt en poäng... även om han av någon anledning insisterar på att bete sig som en idiot när han försöker förmedla den.

luktar ju mer och mer som någon slags Postal-reklam överhuvudtaget... En film som är helt inställd på att förolämpa så många som möjligt. Det kan fungera, om det är ett medvetet drag av honom det vill säga. Vilket nu jag också börjar tro.

Hans största problem? tja... att han borde sluta läsa vad andra tycker om honom och hans filmer och istället lägga ner den tiden på att faktiskt förbättra sitt hantverk. Lika som att folk som mig borde sluta skriva inlägg om honom och istället göra egna filmer eller iallafall skaffa sig ett eget liv istället för att stalka honom...

Är allt bara ett PR-trick för att få tittare till Postal? Finns Bollen överhuvudtaget? Eller är han bara en skådis inhyrd till stora filmbolagen för att sitta som frontfigur för de mindre lyckade produktionerna, ett slags frilansande svart får? Åkte George Lucas till sverige för att gästspela i Mats Helges actionrullar under hans bortavarande från regi-stolen mellan 1977 och 1999(bildbevis)? Det är frågor vi nog aldrig kommer få svar på...

Men av någon anledning är det ju intressant att lyssna på en sådan människa i hans utspel som länkats till här...

Postad

Ja förmodligen är både dom där filmerna och boxningsmatcherna med dom som kritiserat honom på internet ett PR-jippo.

Dom skickade ut utmaningen till många recensenter men hade väldigt precisa krav på vilken typ av person dom ville ha (ett av kraven var att man vägde ganska rejält mycket mindre än Uwe)

Men man måste ju säga att alla dom här utspelen är mycket underhållande (till skillnad från den skit han regisserar,producerar,distribuerar med mera)

Postad
nja... hur klantig jag än tycker han är så har han ju bevisligen regisserat. Inte bara försökt... för det innebär ju att han provade men gav upp. Han har ju satt sin egen distinkta prägel på allt han gjort. Så by all means... han har regisserat 3 filmer förra året.

och som munthe säger... vem av oss har regisserat 3 långfilmer förra året? Och skrapat ihop budgetar i klass med Arn utan vidare. Den enda jag kan komma på just nu som är så produktiv är Takashi Miike som sedan han började för 17 år sedan, 1991, har regisserat 77 produktioner av varierande sort allt mellan TV-serier, direkt-till-video och biofilmer enligt imdb. Det blir i snitt runt 4,5 produktioner om året. Jag har bara sett en handfull av dom men tycker att dom håller högre klass än Bolls kreationer. Och jag tvivlar starkt på att han har ens hälften av de resurser som Boll utnyttjar.

Skulle Bolls filmer behöva mer tid för finslipning? troligtvis. Skulle dom ha blivit bättre? Kanske. Är hans sätt att bemöta pressen berömvärd? Kanske, om man räknar att "all uppmärksamhet är bra uppmärksamhet" så kanske. Men som vi alla vet så är inte Boll den som anser att hans hantverk skulle bli bättre av tidsförlängningar. Och kanske har han rätt.

Det behövs inga kvalifikationer för att kalla sig för regissör mer än att man regisserar filmer. Om det så är bulgarisk hårdporr eller storstilad filmatisering av Dostojevskij's mäster-roman...

Men nån mästare är han inte... det behöver man inte vara någon proffesionell filmmakare för att kunna se.

Ja tyvärr är det ju så lätt att bli regissör, det är bara att självutnämna sej så är saken biff, inte många andra yrken man kan ta den genvägen. Man behöver itne ens bemästra yrket för att bli det. Ett jävla pajaseri helt enkelt

Postad
Ja tyvärr är det ju så lätt att bli regissör, det är bara att självutnämna sej så är saken biff, inte många andra yrken man kan ta den genvägen. Man behöver itne ens bemästra yrket för att bli det. Ett jävla pajaseri helt enkelt

På din beskrivning låter det som vilket yrke som helst tycker jag. :-)

Postad
Utan konservativa människor med "god smak" skulle vi sluppit Uwe Boll och Sex Pistols. Det är jag helt övertygad om.

Ursäkta om jag är nyfiken men vilka filmer är det som ingår i denna lista över "god smak" filmer?

Postad

Jasså? För dom flesta yrken så föreligger väl åtminstone en utbildning? Regissör kan man bli vilken dag i veckan som helst

Postad

Vem är nu denna "grodan boll" Han har tydligen skapat sej ett namn genom att bara "gasa på" och göra film. Manodepressiv människa tänker så. Har aldrig sett nån av hans filmer. Herr Boll har ju ett namn som till och med finns här i lilla Sverige, tydligen.

Skulle vara kul se nån av hans filmer, var kan man se dom/köpa ?

Utbildning krävs ju inte för att skapa film, snarare en omgivning som kan det tekniska, utrustning, har massa pengar ;)

Från idé till film kan göras av en pizzabagare, knäppskalle eller någon med ständig psykos, vilket det sista är välkänt. Olika droger kan även spela rollen, vilket inte håller så länge, som bekant.

/nils

Postad

Håller stenhårt med. Det är knappast Frank Lloyd Wright som ritat södra stationsområdet i Stockholm. Men det betyder inte att det inte är en arkitekt som ritat området. Bara för att jag tycker att området är ett av de fulaste i världen.

Postad
Ursäkta om jag är nyfiken men vilka filmer är det som ingår i denna lista över "god smak" filmer?

Skulle jag göra en sån lista skulle jag bekräfta att det finns "god smak". jag kritiserar attityden att det går att bestämma vad kvalitet och god smak är. Skiter i vilka filmer det är som dras upp.

Postad
Vem är nu denna "grodan boll" Han har tydligen skapat sej ett namn genom att bara "gasa på" och göra film. Manodepressiv människa tänker så. Har aldrig sett nån av hans filmer. Herr Boll har ju ett namn som till och med finns här i lilla Sverige, tydligen.

Manodepressiva människor har inte Bolls stamina.

Skulle vara kul se nån av hans filmer, var kan man se dom/köpa ?

Testa din närmaste videobutik. Eller vilken nätshop som helst. Boll har ingen liten distribution. De flesta av hans filmer har mainstreamdistribution hos de stora Hollywood-bolagen.

Utbildning krävs ju inte för att skapa film, snarare en omgivning som kan det tekniska, utrustning, har massa pengar ;)

Är utbildning och kunskap samma sak? Jag känner flera doktorer och t o m professorer i ämnen som jag kan mer än trots att jag inte har någon utbildning. Vilker resulterat i att jag som gick ut med dåtidens 1.8 i snittbetyg (1-5) och i princip hoppade över gymnasiet idag föreläser för ingenjörer.

Uwe har däremot en tung akademisk utbilning i ryggen. Han är motsvarande PhD i Amerikansk litteratur och litteraturhistoria (därav Dr Boll). Tror inte att Michael Bay har någon doktorstitel.

Från idé till film kan göras av en pizzabagare, knäppskalle eller någon med ständig psykos, vilket det sista är välkänt. Olika droger kan även spela rollen, vilket inte håller så länge, som bekant.

/nils

Psykoser håller inte heller länge. Framgångsrika filmare har däremot ofta en "skruv lös" men det är mer frågan om att dom skiter i vad andra tycker och kör på med en envis vision om något dom förutsatt sig att klara av. I Bolls fall var det att bli mäktigare än det tyska filminstitutet som refuserade honom ständigt när han började. det är han idag med hans bolag aktivt på tre olika tyska börser. Boll omsätter enormt mycket pengar. Den svenska filmbranschens totala budget bränner han på ett par månader.

Postad
Skulle jag göra en sån lista skulle jag bekräfta att det finns "god smak". jag kritiserar attityden att det går att bestämma vad kvalitet och god smak är. Skiter i vilka filmer det är som dras upp.

Menar du att det inte går att bestämma kvalitet inom endast film eller skulle du kunna bestämma kvalitet på ett par strumpor till exempel?

Postad
Ska vi be Pace slå ihop denna och "vad har ni på hjärtat egentligen"-tråden?

;)

jag tycker det är lika bra att hålla isär dom... det här handlar om Boll... inte vad vi har på hjärtat när vi gör film.

Postad
jag tycker det är lika bra att hålla isär dom... det här handlar om Boll... inte vad vi har på hjärtat när vi gör film.

Självklart. (Det var en liten ";)" där.) De tycktes sammanfalla en del bara.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...