revilofoto Posted April 6, 2008 Posted April 6, 2008 Hej på Er! Har ett litet problem....vill gärna ta AVI-filer och redigera dem i Premiere Pro, men det går inte. Ska de konverteras till någon annan filtyp? Och isåfall, hur gör man det? Tacksam för all hjälp! Vänligen /Oliver 0 Quote
Max_H Posted April 6, 2008 Posted April 6, 2008 Vilken codec (en AVI-fil kan ha en MASSA olika codecs)? /Max 0 Quote
revilofoto Posted April 6, 2008 Author Posted April 6, 2008 Vet inte riktigt vad du menar, men efter filens namn står det: DVDRip.Xvid. Det jag vill göra. är att ta olika scener från en film och klippa ihop dem. Tack för din tid och hjälp! /Oliver 0 Quote
hampusforev Posted April 7, 2008 Posted April 7, 2008 Ta inte illa upp nu, men den första frågan blir naturligtvis; du drar inte bara in klippen i timelinen va? Det bästa är att använda sig av File > Import > dinfil.avi 0 Quote
Max_H Posted April 7, 2008 Posted April 7, 2008 PPro gillar inte XviD/DivX och andra sådana codecs... Konvertera klippen till, förslagsvis DV AVI. /Max 0 Quote
revilofoto Posted April 7, 2008 Author Posted April 7, 2008 Men hur konverterar jag klippen? Och, nej nej, jag tar absolut inte illa upp, tvärtom, tycker det är skitnajs att det finns så många vänliga själar där ute som hjälper en! Tack igen! 0 Quote
Max_H Posted April 7, 2008 Posted April 7, 2008 Testa MPEG Streamclip. http://www.squared5.com/ /Max 0 Quote
Recommended Posts