Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej. jag ska göra ett C-projekt i min utbildning (rörlig bild) och behöver hjälp med att komma på vad jag ska undersöka. C-projektet är en vetenskaplig avhandling som går ut på att man ska ta reda på något som rör det rörliga bildområdet. Det hela går till som så att man arbetar med tekniken i tre veckor (filmar, animerar, testar eller vad man nu ska undersöka) och skriver i sju veckor. Men jag behöver som sagt hjälp med att komma på något vettigt att undersöka, all hjälp är välkommen. Brainstorma lite och skriv ner lite förslag som ni kommer på så är jag oerhört tacksam.

(ex på tidigare avhandlingar: jämföra färgåtergivningen mellan digi-beta vs beta-cam, mini-dv; hur man kan återskapa känslan i gammal celluloid-film med digital teknik. etc...)

Postad

hmmm... En av områdena jag bollade med när jag skulle välja C-arbete-ämne var "Blodets estetiska formspråk i filmiskt berättande"... men då det blev "ninjans mytbildning genom populärkulturen" för mig så kan jag väl lämna blodtemat som förslag till dig;)

Postad

Hmmm ja du, jag vet inte riktigt... vårt projekt ska ju i grunden utgå från något som vi gör praktiskt och jag har redan en bedrövlig splatterfilm bakom mig sen tidigare och hela blodgrejen känns lite tunt på nåt sätt. Men grümt att du svarade :)

Ingen annan som har nåt förslag? Blue/greenscreen skulle va skoj att göra nåt med men vad skulle problemformuleringen vara då?

Spotta ur er all möjlig skit som dyker upp, inget förslag är för dumt som man säger.

Postad

Jämför Starwars-filmerna och se hur glasmålningar har ersatts med digitala bakgrunder. Du har hela tekniksprånget från första till sista film. Undvik kostnadsfrågan och fokusera på estestiken.

Förmodligen är uppsatsen redan skriven någonstan, men om du googlar först och söker på skolbibliotekets databaser kan du kanske eliminera den anklagelsen om kopiering.

Postad

Jag förstod inget av vad du menade med ett C-Projekt?? Något som rör sig???

Annars var just Star Wars det som jag också tänkte på. George Lucas klippte ju ihop gamla journal fimer från andra världskriget för att få storyboards för rymdstriderna. Detta revolutionerade ju klippningen.

Det måste ju vara ett bra "C-Projekts material!

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...