Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tänkte göra en actionrulle till ett skolprojekt, och i filmen ska jag hålla i två stavar (signal rök/eld) som ryker med helst grön rök.

Går detta att göra ofarligt (man vill ju inet bränna sönder fingrarna :P) och jätte billigt, eller t.o.m gratis?

Om det inte går att få grön rök går de bra med grön eld också.

Tar emot och testar de bästa, och billigaste förslagen

Tack i förskott:)

Postad

Den finns färdiga tuber att köpa på fyrverkerifabrikerna. Standardtuben ryker i 15-20 min!

Men det är inte tillståndspliktigt, m a o så kan man skära/såga ned tuben i mindre bitar och använda så mycket man behöver. Tänk då på att lägga pulvret/biten på en brännbar plåt eller tallrik.

(Det brinner mkt aggressivt och innehåller oftast små mängder ammonium klorid och saltsyra som kan skada omkringliggande metaller och människor när det används mycket (

• 2 veckor senare...
Postad

Varför inte köra röken i 3D. Det ser riktigt verkligt ut och dessutom kan man rendera det med en alpha mask så att det blir enkelt att Composa det.

Maya 2008 funkar bra för mig. Man får läsa lite innan man lyckas få det bra men värt o lära sig sånt om man håller på med special effekter.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...