Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

När man filmat under t.ex. en bilresa, skulle det vara kul att i filmen kunna visa färdvägen mellan de olika platserna som en röd linje/kurva som växer fram på kartan. Förr kunde jag genom s.k. enbildstagning på filmkameran rita in detta på kartan bild för bild (jobbigt). Med det stora antal dataprogram som nu finns på marknaden, borde det väl finnas något som kan klara detta. Är det någon som känner till något sådant program? Eller om det finns något annat smart sätt att lösa detta, så hör av er.

/Rolf

Postad

Om du har After effects så kan du enkelt göra det.

Vad jag skulle ha gjort är att rita linjen på kartan som jag vill i programet sedan låta

stroke effekten avslöja linjen efter hand. Har gjort en liknande animering fast då var det grenar

som klättrede, men det fungerar på samma sätt.

Postad

Bra jobbat!

Detta är ju en bra variant till att rita en animerad vägsträckning på en karta.

Det är väl så att när man använder FRAPS att detta ger en AVI-fil som enda möjlighet? Jag har lite problem att läsa in AVI-fil i mitt redigeringsprogram, Pinnacle Studio 11 Plus. Hur gjorde du?

Postad

ehum :) Problem med avi filer? tror snarare de har problem med kodningen.. Testa VituralDub och konvertera till valfritt program (Encoders krävs)

Annars är de inte svårt alls att animera en linje i After Effects.. Kan spela in en tutorial senare ifall du vill, och om jag har tid förståss

//MW!

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...