Humlan Postad 26 mars 2008 Postad 26 mars 2008 Jag kopplade in min u-maticspelare till datorn häromdagen och det blev svartvit bild med färg som flammade hela tiden. KOpplade sen istället in den till min dvd. Då blev det bra färg men det flammade fortfarande. Sen kopplade jag in den till min gamla tv. Då blev det bra. Så nu måste jag koppla in den mot TV- spela in på VHS - Dubba till DVD och sen över till datorn. Varför sån olika kvalité??? 0 Citera
plf66 Postad 26 mars 2008 Postad 26 mars 2008 Vilken modell av spelare? Vilka kopplingar använde du? 0 Citera
Humlan Postad 26 mars 2008 Författare Postad 26 mars 2008 på umaticen har jag en adapter som gör att jag kan ha rcakontakter ut. Sen kör jag scarten in i dvd-spelaren alternativt in i TV:n. När jag körde in i datorn hade jag rca direkt in i datorn. Umaticen vet jag inte så mycket om. Hittar följande siffror. vo 2850P Vet du var man ser om det är en highband eller lowband? Lyckas nu göra överföring via u-matic-vhs-dvd-dator-dvd men vill helst slippa steget vhs 0 Citera
plf66 Postad 27 mars 2008 Postad 27 mars 2008 VO-2850P är så gammal så highband fanns inte när den kom. 0 Citera
Humlan Postad 27 mars 2008 Författare Postad 27 mars 2008 Har du något lowband? Med eget material på? Är ute efter ett som jag kan överföra och lägga ut på hemsidan så kunder kan se kvalitén. Har bara material från Svt och det får jag inte lägga ut. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.