Gå till innehåll

MacBook Pro


JRvideo

Recommended Posts

Hej

 

Jag tänkte byta dator och nu helt konvertera mig själv till MAC användare. Jag vill nu fråga Er om råd och tankar innan jag byter.

 

Jag tänkte köpa den som heter MacBook Pro, 17 tum, snabbaste processorn och lägga till lite RAM så det blir 4 gig internt. Eländet går på 26.000:- ink moms har jag för mig.

 

Jag klipper små produktioner mestadels för privat bruk, men nu även kanske lite betalande arbeten. Jag jobbar med ppro och AE, filmar med en Cannon HV20 som jag blev tipsad om här, tack tack den är grym.

 

Någon här som har lite input? Possitiv som negativ, har inte direkt någon att bolla detta med. Mitt störtsa argument för att byta från PC till MAC är design och stabilare OPsystem, detta är bara vad jag tror och har hört. Har läst en del trådar här och skaffat mig en hygglig bild men undrar som sagt om jag missat nå`t bra eller någon annan sorts mac som lämpar sig bättre m.m... Så....Final call

 

Tack på förhand

 

/JR

 

 

http://www.apple.com/se/macbookpro/performance.html

Länk till kommentar
Share on other sites

du kan ju byta Ramen själv, mkt billigare, och inte så svårt.

 

Ja fan det stämmer, såg du skrev det i en annan tråd. Det ska jag göra, kan man spara en slant så varför inte, det fanns tut på youtube eller? har tummer preciiis mitt i handen :-)

Länk till kommentar
Share on other sites

Du kan byta minne med tänderna om du vill.

Piss enkelt.

 

Du kommer älska din nya mac!

Jag sitter fortfarande med min 4 år gamla G4. Ska byta upp mig sen...

När den dör, dvs aldrig...

 

/KN

 

 

Haha, det låter bra beta. Tröttsamt att byta PC en gång om året. Känns som att man får vad man betalar för om man konverterar :-) Ser fram emot lite snabbare renderingstid, sitter nu med en singelcore AMD pavilon 3500+ :-) Inget fel igentligen den har funkat bra. Men nu går det bra segt, speciellt sen man nu filmar i tyngre format.

Länk till kommentar
Share on other sites

Vad menas med glänsande eller antireflex behandlat? Verkar vara option. Vad väljer man i så fall?

 

Ett toppenval o byta till mac! själv har jag en 24" iMac och en liten macbook fast de blir nog byte till en macbook pro snart.

 

Skillnaden med Glänsande och antireflex är att den glänsande (glossyskärm) får starkare fäger o mer kontraster men nackdelen är att det blänker en hel del, svår o sitta med i solsken te.x så på en bärbar skulle jag helst ha en vanlig antireflex skärm alltså tycker jag du ska beställa en "MacBook Pro 17-tums widescreenskärm (1920 x 1200)" hoppas det var svar på din fråga.

 

Lycka till med din nya mac! :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Ett toppenval o byta till mac! själv har jag en 24" iMac och en liten macbook fast de blir nog byte till en macbook pro snart.

 

Skillnaden med Glänsande och antireflex är att den glänsande (glossyskärm) får starkare fäger o mer kontraster men nackdelen är att det blänker en hel del, svår o sitta med i solsken te.x så på en bärbar skulle jag helst ha en vanlig antireflex skärm alltså tycker jag du ska beställa en "MacBook Pro 17-tums widescreenskärm (1920 x 1200)" hoppas det var svar på din fråga.

 

Lycka till med din nya mac! :)

 

 

Bra svar, tack för tipset

Länk till kommentar
Share on other sites

Efter att ha konsluterat en hit och en dit blev det en liten ändring. Vart en stationär MAC pro med 2 X 4 kärnor och 6 gig RAM. 8800 GT kort och lite små plock. Fick rätt mycket mer kraft för pengarna och jag är inte 100% bunden till en laptop. Uasch va mycket beslutsångest jag har, lev nästa vecka :-)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...