Linday Posted March 20, 2008 Posted March 20, 2008 Jag håller på med en film och vi tänkte ha en nyhetssänding mitt i det hela, problemet är bara att vi vill ha ett flashigt intro med "nyheterna" på, som i riktiga nyhetsprogram, någon som vet hur man kan fixa sådana snygga animeringar? Känns som om det är omöjligt att fixa sånt på Pinnacle Studio 11. Dessutom tänkte vi använda oss av greenscreen och ha en snygg bakgrundsbild när nyhetsankaren är i bild, någon som vet var man kan hitta tex tv-apparatsbilder eller liknande som dem använder i nyheterna? 0 Quote
Linday Posted March 22, 2008 Author Posted March 22, 2008 Eftersom ingen vill svara så kan jag utveckla frågan. Vet någon ett bra gratis 3d-animeringsprogram där det enda jag egentligen behöver göra är att få en överskådningsbild av en 3dtext som jag sedan lägger in i min film..? 0 Quote
pld Posted March 22, 2008 Posted March 22, 2008 Blender är ett gratis 3D-program. http://www.blender.org /Jesper 0 Quote
Clogsman Posted March 23, 2008 Posted March 23, 2008 fan går det inte att göra en flashfilm och importera den till premiere och sedan sparaden i lämpligt format och körain i pinnacle studio 11 bara :P inte säker på om det går att göra så men jag tror premiere tar flashformat annats får man ju bara konvertera om den till en avi 0 Quote
Humlan Posted April 3, 2008 Posted April 3, 2008 göra så här. Spela in ett nyhetsprogram och lägg in det på datorn. Då kan du sno vinjetten därifrån. Vi gjorde ett tv-program. Då tog vi en bild från nätet som liknade den från svt och så körde vi med greenscreen. Funkar helt ok. 0 Quote
Nicke_92 Posted April 4, 2008 Posted April 4, 2008 göra så här. Spela in ett nyhetsprogram och lägg in det på datorn. Då kan du sno vinjetten därifrån. Vi gjorde ett tv-program. Då tog vi en bild från nätet som liknade den från svt och så körde vi med greenscreen. Funkar helt ok. Och är olagligt dess värre... 0 Quote
barnholdt Posted April 4, 2008 Posted April 4, 2008 Jag skulle provat lägga en stillbild av någon logga typ "Slummerby nyheter", eller vad det nu ska vara och sedan köra en 3d dissolve över till den andra bilden. Typ stillbild med logga -> nyhetsankare. Lycka till 0 Quote
Pok Posted April 17, 2008 Posted April 17, 2008 Redigerat med anledning av Voodoo Film forums regler 2.1 §. Synpunkter angående detta beslut, ta kontakt med administratören. Ovidkommande inlägg. Spam. Mvh Pace Administratör, Voodoo Film forum 0 Quote
timerem Posted May 18, 2008 Posted May 18, 2008 filma på grön duk, keya bort den, lägg in bakgrund som du gjort i photoshop eller annat program du föredrar, AE funkar bra för 2D animationer etc. 0 Quote
Spiritual_Chaos Posted June 29, 2008 Posted June 29, 2008 Gjorde nyss en film med tv-sändningar, dock blev inte mycket av det inspelade med i slutproduktionen. Men skjöt det med grönduk och fixade resten i Photoshop, rörelse genom keyframes/opacity etc i premier. Ett tips är att fråga ngn lokaltvstation. Vi filmade ett segment i SVT's nyhetstudio i Karlstad. med deras ljussättning och allt. Var t.o.m väldigt nära att de skulle skjuta med sina kameror , klippa ihop det och ge till oss. 0 Quote
Recommended Posts