Gå till innehåll

Röd saftblandare?


dojan

Recommended Posts

Jag är rätt ny på detta forumet.. så hej :) jag söker efter en röd saftblandare.. en sån man brukar se i polisfilmer, håller nämligen på att göra en polisfilm.. så känner att vi nästan måste ha en sån på taket på bilen, annars blir det inge fräsigt.. vart kan man få tag på en sådanhär tror ni? alternativt om man kan skaffa en orange och byta ut kåpan? andra idèer och förslag är välkomna.

 

det ska alltså vara en löstagbar med magnet eller vad det nu är, som man slänger upp på taket när det är dags..

Länk till kommentar
Share on other sites

För det första så är saftblandaren Wallin pratar om jätteliten (12 cm) och drivs med batteri = snurrar sakta. För det andra så behöver du en saftblandare med 12-volts uttag för att kunna koppla ihop med bilen, och därför kan man inte köpa dessa andra röda/blåa/gula 230 volts-blandare som man ser överallt (ingen magnet där heller). För det tredje så tycker jag du borde välja en blå saftblandare om du ska göra en svensk film.

 

12 volts-saftblandare med magnet finns på JULA för 199 kronor. Enbart gul dock, man får byta kåpa. Tänk bara på att det är olagligt att använda sig av blått (och rött?) varningsljus utan tillstånd. Snacka med polisen först.

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Share on other sites

Välj en röd lampa, det ser bättre ut oavsett om det är i Sverige.

 

Köpte själv en sån för ett par år sedan som vi skule ha i en film. En stor sån alltså dock utan magnet men det är bara att limma på en ordentlig en själv.

 

Folk har sett så mycket Amerikanska filmer så som tänker nog inte på att det inte passar in i Sverige.

 

Vi åkte runt med en sån där lampa för skojs skull i vindrutan som vi koplade i bilbatteriet. Sen körde vi ikapp andra bilar som genast saktade in hehe. Det var riktigt skoj att se deras panikblick när man körde om, hahahaha! :D

Länk till kommentar
Share on other sites

tack för alla svar, jo den på teknikmagasinet har jag kollat in, men som sagt, alldeles för liten. och 12V vet jag också om.. men vi har tänkt att försöka få en schysst jänkarfeeling.. typ lite 70-tal, så en röd saftblandare är det som gäller.. nu gäller det bara att hitta en cheva caprice också hah, eller så får vi köra med volvo :) Men om man nu ska byta kåpa på den ifrån jula.. lär väl inte vara det enklaste att få tag på en som passar?

 

edit: eller förresten, appropå storleken.. den ska väl inte vara alltförstor heller, tycker dom man sett på taken i filmer är inte så värst stora.. dom är väl runt 20cm höga eller något sådant.. hmm tåls att tänka på.

Länk till kommentar
Share on other sites

Om du vill ha en riktig saftblandare så gå till kiosken och köp en motortidning som heter Wheels. Kolla alla företagsannonser och även om du inte hittar någon blandare i annonsen så kanske firman vet var man kan skaffa den. Amerikanska polisbilar är en hobby i sig och det finns firmor som säljer utrusningen.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=gorse]Om du vill ha en riktig saftblandare så gå till kiosken och köp en motortidning som heter Wheels. Kolla alla företagsannonser och även om du inte hittar någon blandare i annonsen så kanske firman vet var man kan skaffa den. Amerikanska polisbilar är en hobby i sig och det finns firmor som säljer utrusningen.[/citat]

okej, du har inga bra tips på någon sida med sådan information? och så låter det faktiskt rätt dyrt :) eftersom vi inte ens har någon gammal amerikansk bil heller så känns det faktiskt nästan rentutav onödigt att lägga en massa på detaljerna när inte helheten är riktig. men tack för förslaget, ska kolla in det där

Länk till kommentar
Share on other sites

Nej, jag läser denna tidning av och till eftersom jag har som hobby att bygga modellbyggsatser av olika amerikanska bilar och läser tidningen som inspiration. Och de flesta av företagen är inte av den typen att de behöver viggla med internet eftersom de får kunder ändå. Jag har ett annat förslag, som skulle kunna vara rätt coolt. Kolla i tidningen, och se om ni kan komma i kontakt med någon som faktist har en amerikansk policebil och fråga om ni kan få hyra/låna bilen. Om sommaren brukar jag se en amerikansk policebil (svart och vit med sherifstjärna och full ramp på taket) stå på parkeringen till en fabrik på väg till mitt jobb. Om din film är snäppet bättre än garagefilmning så skulle jag tro att ägare skulle tycka det vore skitkul att vara med på film.

Föresten, tidninen har ny hemsida.

 

http://www.wheelsmagazine.se/start/

 

Kanske någon av klubblänkarna kan ha nått intressant?

 

http://www.google.com och lämpliga sökord kan vara ett annat trick?

Länk till kommentar
Share on other sites

ja det där med att låna/hyra bilen vore ju inte någon dum idé, men då krävs det ju att det måste vara någonstans i närheten av kalmar, eftersom det är där omkring som vi har tänkt spela in film.. men jag kan ju inte direkt påstå att det kommer bli någon superbra film, eftersom det är första gången jag/vi ska göra någonting manusbaserat.. jo har testat att googla lite. men det blir väl så att vi kör mer på handlingen än på själva rekvisitan eftersom det är ju trotsallt den första riktiga filmen vi gör.

Länk till kommentar
Share on other sites

Raggare finns det med största säkerhet i hela sverige. Även i Kalmar. Jag bor i en liten by som heter Åtvidaberg och nog tusan finns det de med raggarbilar. Om bilen inte är polis-målad kanske en svart bil kan få tillfälligtvis vita dörrar av tvättbar färg och lite klistermärken. Det beror ju helt på vad ägaren samtycker till.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...