stängerniredan Postad 13 mars 2008 Postad 13 mars 2008 Lånade en sony HDR-FX1E från skolan idag och testade att filma lite. Sen när jag tankade in materialet upptäckte jag ett format som hette M2T, läste lite om det och såg att det va nåt nytt standardformat för HDV. Det funkade perfekt att spela upp den i VLC men när jag skulle tanka in det i after effects kom detta felmeddelande upp: After effects error: Can't import file "hdhuset-2008_03_13_19_41.m2t": unsupported filetype or extension (0 :: 1) Jag testade även på en mac med Final cut, funkade inte heller. Sedan skickade jag över filen till Malmsten här på forumet, för honom funkade det hur bra som helst. Så då undrar jag; Vad är det Malmsten har som gör att det funkar som inte jag har? Nån som har en idé? 0 Citera
EvilElvis Postad 13 mars 2008 Postad 13 mars 2008 Då vetefan, har aldrig strulat för mig. Skumt. 0 Citera
Max_H Postad 14 mars 2008 Postad 14 mars 2008 Vilken version av AE och du har alltså testat på både Mac och PC? Hur har du fått in den i burken? Det har tyvärr strulat ibland och det beror oftast på att man har en MPEG dekoder som lagt sig "före" i prioriteringslistan. Jag har postat en möjlig lösning tidigare på listan om du söker lite - sitter lite dumt till för att kolla... /Max 0 Citera
stängerniredan Postad 14 mars 2008 Författare Postad 14 mars 2008 Hej! Jag använder mig utav Adobe CS3 som ingick i adobe master collection. Jag fick in det i burken med hjälp att ett program som heter HDVSplit.0.77StaticBeta där jag körde capture på hela bandet. Jag har inget vad jag vet codecpaket installerat på den här datorn heller, om det är det du menar med mpeg decoder? 0 Citera
stängerniredan Postad 14 mars 2008 Författare Postad 14 mars 2008 wowowo, nu hade nåt riktigt sjukt, efter att jag skrev inlägget så verkade det som gud tittade ner på mig och tyckte synd om mig, för nu helt plötsligt funkar det att tanka in materialet! :) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.