Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hejsan

Jag söker ett program som ja kan använda på min bärbara dator, där jag använder en mic till som spelar in ljud direkt på scen. Saken är den att ja vill kunna lyssna direkt genom hörlurar.

Vilket program låter dig alltså spela in ljud och höra de inspelade ljudet direkt genom hörlurar?

Postad

Ladda ner Audacity. Vet att det finns någon inställning som gör att du kan spela upp det samma som du spelar in.

Vet inte hur stabilt det är dock. Inte lika stabilt som en Minidisc eller sånt antagligen.

Postad

Wavelab är min peronliga favorit, men det är inget fel på Audicity om man inte har så stora krav :-)

MidiDisc är inget bra alternativ av många orsaker, främst den muggiga ljudkvalitéen, men även att den kör med rörligt media.

En fieldrecorder går att få med helt okey ljudkvalitet, speciellt om du inte ska koppla upp den till ett mixerbord eller så, då kommer du bra långt med en Zoom H2:a. Smidigt som attan till sånt här, men som sagt, en portabel burk med WaveLab, Sound Forge eller Audicity räcker bra långt, även om lite bökigare att rigga upp :-)

Det är inte så mycket en fråga om att programmet ska kunna spela upp ljudet samtidigt om det spelar in, utan att ställa in ljudkortet till att lyssna av Line In.

En enkel inställning, står garanterat i manualen om du inte hittar den själv!

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...