Gå till innehåll

Ett billigt och enkelt program med funtionen att skapa menyer.


Noleime

Recommended Posts

Jag undrar om ni vet några bra och billiga program man akna nvända sig av för att skapa dvd:er med menyer. Helst så ska man kunna göra hyfsat snygga menyer med under menyer (typ. välj kapitel --> (ny undermeny) -->kapitel 3

 

Någon som har tips?

Länk till kommentar
Share on other sites

Pinnacle studio tror jag klarar detta, detta är ju också ett redigeringsprogram.

 

DVD architect kostar lite mer och är bara för att skapa menyer och sånt. det går göra riktigt snygga menyer i det programmet och om du har vegas(eller något annat redigeringsprog.) så kan du göra videoklipp som ska spelas i bakrunden av dvd menyn

 

sen finns det dyra Adobe DVD encore. Ett profsprogram eller i alla fall avancerad användare :P

Länk till kommentar
Share on other sites

Adobes DVD encore liger runt ca 3500-4000kr

DVD arhcitect kan man nog inte köpa separat men tillsammans med vegas 7000kr

pinnacle är ju ett redigeringsprog. oxå men ligger typ 900kr

 

men sök fakta om alla programmen och bedöm själv och sök på google efter andra prog.

 

lycka till

Abbe

Länk till kommentar
Share on other sites

om man ska ha cs3 an ja men man kan köpa encore 2.0 på t.ex scandinavianphoto separat.

 

Abbe

 

Om man då köper Encore 2.0 separat kan man då sedan uppdatera det till Encore CS3?

 

/Jesper

Länk till kommentar
Share on other sites

pfoooos o ööö???

Vet faktiskt inte men jag tror INTE det.

Annars om du är student och har csn kort kan du ju alltid köpa nått adobe kit med upp till 70 eller 80% rabbat (typ produktion premium)

http://www.csn-kortet.se/rabatter_nationella.asp?id_rabatt_nationell=353&categoryid=46

 

Abbe

 

Tror inte heller att man kan uppdatera från Ecore 2.0 till CS3. Hittade iallafall ingen uppdatering på Adobes hemsida.

 

SJälv fundera jag på att köpa DVDit Pro HD eller Avid Studio Toolkit när det blir dags för ett DVDprogram.

 

DVDit Pro HD:

http://www.roxio.com/sve/products/dvdit/dvdit.html

 

/Jesper

Länk till kommentar
Share on other sites

Om man då köper Encore 2.0 separat kan man då sedan uppdatera det till Encore CS3?

Ja, du uppgraderar från Encore 2.0 till Premiere Pro CS3 där Encore CS3 ingår. Encore CS3 finns inte att köpa löst.

 

Uppgraderingen kostar pengar, så det är ingen gratisuppgradering.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...
GUI for DVDAuthor är gratis och kan fixa DVD-menyer. Billigare än så blir det inte och jag tycker också det är hyfsat enkelt att använda.

 

Vad är detta för program och var kan mad ladda ner det?

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 veckor senare...

Här finns GUI for DVDAuthor:

http://download.videohelp.com/gfd/

 

Det är ett program som kombinerar en del gratisverktyg så att man skapa sin egen DVD med menyer och allt. Jag tycker det funkar bra när man kör med muxman istället för dvdauthor i inställningarna. Eftersom det är gratis så är det bara att testa. Det duger för mina grundläggande behov i alla fall.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...