unifilm Postad 10 mars 2008 Postad 10 mars 2008 Hej, jag vill gärna ha tips på en kortfilm jag skrev. Allt uppskattas, ärlighet mest. Lite drama, lite poesi, förhoppningsvis bra. Skriv gärna om det funkar, och vad kan bli bättre. Tack!Ser Dig.pdf 0 Citera
Cjwk Postad 11 mars 2008 Postad 11 mars 2008 välkommen till voodoo film! Jag sitter på jobbet så jag ska vara kortfattad. Jag gillade manuset, jag kände något när jag läste det och det är positivt. Jag ska inte ge mig in på smådetaljer men det var en sak jag tyckte kändes onaturlig och det var slutet då dom pratar i "händerna" på varandra. Om jag ser mig det scenariot framför mig så blir båda otroligt glada, men dom håller det inom sig, dom är säkert lite blyga fortfarande. Istället för att dom pratar i händerna på varandra så tycker jag det räcker med att dom börjar prata med varandra samtidigt som dom stiger på spårvagnen. Annars tycker jag manuset är toppen. Framförallt slutet, jag gillar att dom båda var döva. Det berättar lite mer varför dom nästan kan tala med varandra genom att tänka. Som om dom lärt sig använda andra sinnen när dom inte kan tala. Vacker film! /Jacob 0 Citera
stewallin Postad 11 mars 2008 Postad 11 mars 2008 Väldigt bra manus tycker jag. Den hade en lugn och snygg struktur. Slutet stod vackert ut från dom vanliga filmer. Frågar du mig så tycker jag att det var enastående! Väldigt likt det sätt jag föredrar att skriva manus på. Länge sen jag läste ett manus till kortfilm jag verkligen gillat. You made my day ;) 0 Citera
unifilm Postad 11 mars 2008 Författare Postad 11 mars 2008 Tack hörrni! Roligt att den funkade. Cjwk, ja, håller med om att det blir lite konstigt. Har fixar den lite allmänt, så det ser bättre ut nu. 0 Citera
jbergman Postad 12 mars 2008 Postad 12 mars 2008 Nja, telepatiska döva... Det köper jag inte. Men men, bortsett från det, scen 5 och 9 funkar inte. Det är bara voice over. Det enda vi ser är två människor på en spårvagn, och det håller inte. Det måste hända något i bilden! Kanske du kan flytta scenen till en mer spännande miljö där det faktiskt händer något? Det går inte att ersätta bildberättande med berättarröst. Bilderna kommer du aldrig ifrån. Lycka till! /Jakob 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.