Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej!

Vad tror ni är optimalt när det gäller de andra färgerna på väggerna brevid en greenscreen? Med tanke på möjlig reflektion av ljuset?

Min första tanke är svart, då de absorberar ljus?

Dvs 3 väggar med någon färg och en grön vägg.

Postad

Jag tänkte på ifall det är grönt överallt, då kanske det är risk att det reflekteras för mycket grönt ljus på objektet. Men om det är väldigt "matt" färg så kanske det funkar. Skulle väl bli lite hysteriskt jobbigt i längden med ett helt rum i bara greenscreengrönt! :D

Postad
Jag tänkte på ifall det är grönt överallt, då kanske det är risk att det reflekteras för mycket grönt ljus på objektet. Men om det är väldigt "matt" färg så kanske det funkar. Skulle väl bli lite hysteriskt jobbigt i längden med ett helt rum i bara greenscreengrönt! :D

Svart finns i allt. Blå är den optimala färgen, eller det är iaf den som används till filmer osv

Men DV-codec'set komprimerar minst på den Gröna kanalen så därför är de otimalt för video...

Sedan de du snackar om har Pluginet Keyligth något som reduserar detta..

Den otimala lösningen måste vara att vara långt ifrån Själva screenen med objektet.. Och på detta sätt inte få några reflektioner SAMT att få en mycket skarpare Objektiv och oskarpbakgrund. Det är de optimala jag kan tänka mig.

Postad
Hej!

Vad tror ni är optimalt när det gäller de andra färgerna på väggerna brevid en greenscreen? Med tanke på möjlig reflektion av ljuset?

Min första tanke är svart, då de absorberar ljus?

Dvs 3 väggar med någon färg och en grön vägg.

Det är självklart så att du ska måla väggarna rung greenscreenen matt-svarta så att dom absorberar ljuset för att inte få några reflektioner. (har du nånsin sett en filmstudio som inte är svart?)

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...